HOME || JOLIE'S KAMER


Vandaag zijn we bij deel 2 van mijn hometour aangekomen: Jolie's kamer! Zo prikkelarm als onze eigen slaapkamer is, zo druk en kleurrijk is de kamer van Jolie! Een fijne georganiseerde chaos, I love it!
Ik heb haar kamer niet naar een thema ingericht, maar als het een thema zou moeten hebben, dan had het 'dieren' geweest. Die komen namelijk overal terug! Het roze op haar muur is dezelfde kleur roze als haar geboortekaartje. Vonden we leuk. Voor Jolie is het helemaal haar eigen plek, haar kamer. Ze is er trots op en lijkt zich er thuis en veilig te voelen. Een bed vol knuffels, het poppenbedje naast dat van haar en al haar favoriete boekjes op een rij. Een kinderkamer mag druk zijn en rommelig. Je zintuigen prikkelen en uitnodigen om te spelen. Gelukkig komt ze er ook goed tot rust, ze heeft nog nooit zo goed geslapen als de laatste maanden!


Een paar detailshots: de kaartjes boven Jolie's bed kocht ik al voordat ze geboren was. Ze is direct na onze grote reis verwekt, dus een wereldkaartje leek me op z'n plaats. En het kaartje met 'I love you to the moon and back' raakte mijn hart gewoon, en toen kende ik het boekje nog niet eens! Dit fotolijstje heb ik al net zo lang, ik heb er één van haar echo's in gedaan.
Zodra we besloten voor een tweede kindje te gaan, kocht ik er nog eentje. De bedoeling was, en is, dat Jolie ooit haar kamer gaat delen met een broertje of zusje. Maar helaas staat dit lijstje nog altijd leeg aan de andere kant van de vensterbank.
De roze vlaggetjes zijn handmade door mijn schoonzusje Anne, Jolie kreeg ze als housewarmingcadeautje toen we hier kwamen wonen. Het hertje hing in ons oude huis op de WC, maar komt hier op Jolie's kamer veel beter tot z'n recht!


De stoel komt van Kwantum, de kussentjes van H&M home en Sostrene Grene. De boekenplankjes zijn van de kinderafdeling van Ikea en ik draaide de onderste om, zodat Jolie's jurken en jumpsuites daar kunnen hangen. Ze kan er nu zelf bij en dat maakt het makkelijker voor haar om zelf te kiezen wat ze aan wil. 


Jolie's steigerhouten bed komt van Livengo, ik schreef er hier meer over. Het dekbedovertrek is van Leen Bakker. Ik vind het contrast tussen het roze en het zwart/wit heel tof! De aankleedkussenhoes (Hema) is daarom ook zwart/wit. De speelgoedkist komt van Ikea. Hij is enorm, en nog lang niet vol (want het meeste staat beneden... *rollende ogen emoji*). Het kleedje is van Kwantum.
De roze muur was mijn idee. Ik had op mijn telefoon een foto opgeslagen van een muur waarbij de overgang van de kleuren niet strak was en dat vond ik erg leuk. Maar hoe maak je zoiets? Eenmaal bezig maakten we er ons eigen ding van en ik ben nog steeds zo blij met het 'rommlige' resultaat!
De commode is de ladekast van Ikea die we kochten voor haar babykamer. Ik heb er andere knopjes voor, maar ik vond het toch iets te druk worden in het geheel. De luieremmer is heel oud, die hebben we van Roel zijn moeder gehad en komt uit Roel zijn babykamer. Leuk!! Links staat een koperkleurige dradenmand, daar zitten haar dekens in.

En een close -up van wat er boven de commode hangt: Het geborduurde schilderijtje wat Roels schoonzus voor ons heeft gemaakt (ik schreef er hier over) en wat andere decoratie. De plankjes met de neushoorn en de slak komen van Sostrene Grene, net als het berenlampje. Een klein cactusje waar ze zelf niet bij kan en een stenen cactus (Kwantum) voor haar alfabetposter. Die poster kocht ik bij KEET en Jolie kan de J al aanwijzen als de letter van haar naam. De houten fotolijstjes zijn van de Hema en het roze koffertje was een kraamcadeautje van mijn vriendin Marinke. Daar bewaar ik de zwangerschapstesten en echo's van mijn zwangerschap van Jolie in en ook haar eerste pakje, mutsje, het pakje wat ze droeg op onze bruiloft, haar ziekenhuisbandje etc. etc.


En natuurlijk haar geboortekaartje! ♥ Fijn kamertje, he? Uiteraard loopt mijn hoofd (en mijn Pinterest) alweer over van nieuwe inspiratie, maar dat komt wel over een jaar (of 2). Eerst nog even genieten van deze roze beestenboel!

Liefs,
Linda

Populaire posts