FRIDAY FIVE || 5X ZELFGEMAAKT KRAAMCADEAU


Na iedere bevalling rijst weer de vraag: Wat geef ik al kraamcadeau? Je wil graag iets leuks geven, iets origineels en tegelijkertijd praktisch. Maar mijn ervaring is: kraamcadeaus zijn sowieso leuk. En nuttig. Want zelfs die 3e rammelaar kwam goed van pas toen ze eenmaal begon met rammelen en ook de pakjes die ik zelf eigenlijk niet zo leuk vond is toch bleken wel heel handig als je haar voor de 3e keer op rij een nieuw pak aan kon trekken omdat ze de vorige onder gespuugd, of erger, gepoept had!
Maar wat ik nog toffer vond, waren de zelfgemaakte kraamcadeau's. Zelf ben ik daar niet goed in, maar ik vond het geweldig om te krijgen. En voor Jolie een mooie herinnering, iets om te bewaren.

1. Van mijn schoonzus Anneke kreeg ze deze gehaakte kat. Ik wist al dat ze voor andere nichtjes een konijn had gehaakt, maar voor Jolie moest dat natuurlijk een kat zijn! Heel tof!
Hij staat op de commode en Jolie speelt er heel graag mee tijdens het wassen of verschonen. En als ze de kans krijgt neemt ze 'm daarna mee naar haar speelhoek en kruipt ze de kamer door met de poes onder haar arm. Het zou wel eens haar best vriendje kunnen worden!

2. Dit DIY kraamcadeau heeft mijn schoonzus Fraukje gemaakt. Met onze eigen witte katten eraan! Ze gaf het me op mijn babyshower en ik was echt onder de indruk van zo'n mooi en speciaal cadeau! We hadden geen box voor Jolie, maar deze hing boven de commode toen ze kleiner was en was een goede afleiding tijdens het verschonen.



3. Mijn andere schoonzus Sharon (jaaa, de creativiteit komt vooral van Roels kant van de familie haha!) haakte dit mooie plaatje. Het zijn Roel, ik, Jolie en - daar zijn ze weer -  Gijssie en Twiggy! Het is met zoveel details gemaakt en er spreekt zoveel betrokkenheid uit. Roel heeft het leren jasje aan wat hij droeg tijdens de zwangerschapsshoot en ik het gestreepte jurkje wat ik in die tijd vaak aan had. Zelfs het mutsje van Jolie is groen! Het mutsje wat ze op had op de eerste foto's, net naar haar geboorte. Echt een waardevol cadeau!



4. De vriendin van Roel neefje haakte deze supertoffe deken. Alsof ze wist dat ik dol ben op hartjes! Deze deken is niet alleen mooi, maar ook nog eens heel praktisch. We gebruiken 'm nog steeds regelmatig. Bij Jolie op bed, of in de kinderwagen, ik houd ervan om de verschillende dekentjes die we hebben af te wisselen.


5. And last but certainly not least, deze patchwork hoes voor het speelkleed. Gemaakt door mijn schoonmoeder. Het was een heel proces: we hebben samen stoffen uitgekozen toen ik zwanger was, met het patroon ernaast gekeken wat ik waar wilde, toen heeft mijn schoonmoeder de stoffen laten weken en gewassen om te testen op krimpen of afgeven en vervolgens is ze er een boxkleed van gaan naaien. En van de overgebleven stof maakte ze nog een muziekdoosje. Wat hebben we deze veel gebruikt! Het komt ook terug op zoveel foto's. En nog steeds leg ik 'm wel eens neer om op te spelen, al loopt Jolie inmiddels de hele kamer rond. We zijn er echt heel blij mee!



Dank je wel, lieve schoonfamilie, voor deze toffe kraamcadeau-inspiratie!

Populaire posts