AFTERNINE HOTSPOT || DIERGAARDE BLIJDORP


Vorige maand hebben Roel en ik een Rotterdampas aangeschaft en we zijn van plan om allerlei leuke dingen in Rotterdam te gaan ondernemen dit jaar. En natuurlijk mag ons kevertje Jolie daarbij niet ontbreken! Op AfterNINE.nl deel ik onze avonturen. Vandaag:

Diergaarde Blijdorp

Deze plek is voor mij één en al nostalgie. Hoe vaak ik hier niet geweest ben, met school, met mijn ouders, met werk, met familie... En toch is het steeds weer bijzonder! De diergaarde verandert continue. Nieuwe dieren, verbeterde verblijven. Waar vroeger de ijsberen zaten, zitten nu de tijgers en ondanks dat het Oceanium inmiddels niet meer weg te denken is blijft er voor mij maar 1 échte ingang: die naast de flamingo's!
Ik kon dan ook niet wachten tot Jolie groot genoeg was om haar hier mee naartoe te nemen. Afgelopen maand, op een zonnige zondagmiddag, was het eindelijk zover. Het was de eerste mooie dag sinds weken, dus het was flink druk in de dierentuin. We moesten in de rij om het babyneushoorntje te kunnen zien, maar verder hadden we er eigenlijk niet veel last van. Alles is ruim opgezet.
We hebben een heerlijke dag gehad. We zagen Bokito veilig vanachter glas, de giraffen kwamen zo dichtbij dat we ze bijna konden aaien en Jolie vond de vele kindjes in de dierentuin bijna net zo leuk als al die mooie dieren!

Dreumes proof?

Jazeker! Ik vind het echt een aanrader. Jolie keek haar ogen uit! 'Gijssie Gijssie!' riep ze naar de panter. We hadden de kinderwagen mee en alles is goed begaanbaar. Maar eigenlijk hebben we haar vooral in de draagzak gedragen. Zo had ze goed zicht op de dieren. Daarnaast heeft ze veel 'los' gelopen. De paden zijn breed en ondanks dat het flink druk was liep ze niemand in de weg en hoefde ik niet bang te zijn om haar kwijt te raken. Buiten de dieren biedt de dierentuin nog genoeg andere afleiding, zoals (informatieve) spelletjes en de speeltuinen. Uiteraard moest onze little lady van de glijbaan, maakt niet uit hoeveel 'grote' kindjes er stonden te ravotten! 
Haar middagslaapje deed ze bij Roel op z'n borst, ze heeft zeker een uur bij hem in de draagzak geslapen. Voor ons een mooi moment om even ergens rustig in het zonnetje te zitten en wat te eten!  

De kosten

Een volwassene betaalt aan de kassa €23,- voor een kaartje, kinderen van 3 t/m 12 jaar betalen €18,50. Als je je kaarten online koopt krijg je 2 euro korting. Voor kinderen tot 3 jaar is de toegang gratis.
Wij gebruikten onze Rotterdampas en mochten daarom eemalig voor €5,- per persoon naar binnen.
  























Populaire posts