PERSONAL || EEN NIEUWE BAAN


Wait whuuut? Gaat deze overtuigde thuisblijfmoeder nu toch aan het werk?
Jazeker! Er is zo'n leuke kans op mijn pad gekomen. Een week of 3 geleden werd ik benaderd door een oud-collega of ik er voor open stond om op tijdelijke basis terug te keren bij de jeugdreclassering. Ik voelde me niet alleen vereerd dat na ruim 2 jaar mijn naam was gevallen, ik was ook meteen enthousiast! Jeugdreclasseerder was namelijk altijd mijn droombaan. Dat wilde ik worden als ik later groot was! Sneller dan verwacht zat ik op die plek, maar toen begin 2015 mijn contract afliep op een voor mij wel heel gunstig moment (namelijk vlak voor onze grote reis!) en de organisatie ook nog eens in een stressvolle transformatie zat die de werksfeer er niet leuker op maakte, nam ik overtuigd afscheid van die carrière. En de rest van het verhaal ken je: we gingen op reis, ik werd zwanger en besloot thuis te blijven om voor Jolie te zorgen.

Ik heb altijd gezegd dat ik minimaal het eerste jaar van Jolie's leven thuis wilde zijn. En wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb! Het heeft ons allebei zo goed gedaan en het heeft de regeldagen, de borstvoeding, de sprongetjes, al die dagen dat ze extra geborgenheid nodig had en de vele gebroken nachten zoveel makkelijker gemaakt. Ik was er na 3 maanden echt nog niet aan toe om hele dagen zonder haar te zijn! Het is soms zwaar, ik heb echt mijn handen vol aan haar en soms vergeet ik even dat ik ook nog meer ben dan alleen 'mama', maar ik geniet er ook zo intens van om zoveel met haar samen te zijn en haar zo te zien groeien en ontwikkelen.

Zo tegen een jaar merkte ik dat Jolie actiever ging spelen en meer interesse kreeg in andere kindjes. Toen dacht ik voor het eerst dat ze er wel aan toe zou zijn. En een paar maanden later kwam dit op mijn pad. De timing had niet beter gekund! Dus ja, net nu ik mijn draai helemaal heb gevonden als huisvrouw/thuisblijfmoeder en mijn blog nog steeds groeit, begin ik met een nieuwe uitdaging! Ik ga 3 dagen werken, Jolie is 1,5 dag thuis met Roel en gaat 1,5 dag naar de crèche. Ik vind het heel spannend, maar ik heb er ook heel veel zin in!
Weer een nieuw avontuur!

Populaire posts