HOME || ONZE SLAAPKAMER


Jawel, jullie hebben nog een hometour door ons nieuwe huis van mij tegoed. Om jullie niet in 1 klap te overladen met foto's, heb ik besloten het op te splitsen en steeds een kamer te laten zien. En vandaag begin ik bij onze slaapkamer. Waarom? Dit is de enige kamer in huis die áltijd opgeruimd is!

Family bed

We hebben boven 3 slaapkamers. De grootste is voor Jolie, met het idee dat ze deze ooit kan gaan delen met een broertje of zusje. De andere kamer is een kastenkamer met daarin een klein bureautje en de voorste kamer, die hebben wij. Of wij, eigenlijk is het een familiekamer. Omdat Jolie 's nachts vaak bij ons in bed komt liggen en we dat geen probleem vinden, hebben we gekozen voor een extra groot bed van 2 bij 2 meter. Zo passen we er met z'n allen in en kunnen we ook nog lekker slapen! Het bed is van steigerhout en hebben we laten maken bij Livengo. Het was het trouwcadeau van mijn moeder en mijn stiefvader, samen met de matrassen die zij in eerste instantie voor zichzelf hadden laten maken. De groene kast is van Ikea, maar we hebben 'm tweedehands gekocht via Marktplaats. Roel en ik houden allebei van die kleur groen, daarnaast vind ik 'm goed passen bij ons steigerhouten bed. Het geeft de kamer een wat landelijke sfeer. 

Jaren '30

Een muur donkerbruin verven vonden we best een risico. Is dat niet veel te donker? Maar toen het er eenmaal op zat vonden we het heel mooi! Het brengt rust in de verder lichte kamer. Dat we rolgordijnen vonden in exact dezelfde kleur was puur toeval, maar maakt het geheel wel helemaal af.
Zelf ben ik helemaal verliefd op de ramen die naar buiten open klappen. Zomer of winter, overdag staan ze altijd open. En het is ook zo'n leuk uitzicht op de mooie jaren '30-huizen in ons knusse straatje! 

Prikkelarm

Verder vind je helemaal geen decoratie in onze kamer. Roel heeft een allergie voor huisstofmijt, hoe minder tierelantijnen hoe beter dus. 'De stoel' - je weet wel, vol met kleren die te schoon zijn voor de was en te vies om terug in de kast te hangen -, stond eerst naast de kast, maar is al snel verhuisd naar de kastenkamer. Te rommelig en teveel stof. Daarnaast vinden we het beiden fijn dat de slaapkamer echt een plek is om tot rust te komen. Dus geen televisie en ook geen drukke schilderijen of foto's aan de muur en spierwit beddengoed.
Ik ben heel blij met de slaapkamer zoals die nu is! Iedere ochtends ik de gordijnen open doe en het licht naar binnen schijnt als ik het bed opmaak, maakt mijn hart een sprongetje. Wat hebben we een fijne plek gecreëerd waar we 's avonds samen in slaap kunnen vallen en 's ochtends met z'n 3-en in wakker worden! 

Wat vind jij belangrijk in de slaapkamer?







Populaire posts