AFTERNINE HOTSPOT || HOPPER COFFEE


Omdat de tijd dat Jolie lief in de kinderwagen lag te slapen als ik koffie ging drinken met vriendinnen of ging lunchen met Roel long gone is, ben ik op zoek gegaan naar kindvriendelijke hotspots in Rotterdam waar ook zij zich kan vermaken.
Vandaag:

HOPPER


Dit vind ik zo'n écht Rotterdamse plek. De sfeer is nuchter en het uiterlijk industrieel en het zit midden in het centrum. Daarnaast is Hopper ook kindvriendelijk. Er is genoeg ruimte om de kinderwagen beneden te parkeren en er zijn Tripp Trapps met en zonder beugels om aan tafel bij te schuiven. Maar als ik met Jolie ben lopen we direct door naar boven! Want daar, omringd door stoelen en tafels zodat je rustig koffie kan drinken én je kind in de gaten kan houden, is de speelhoek! Het is een ruime hoek, met een keukentje en een poppenhuis en een kast vol boekjes en manden met speelgoed. Het speelgoed is veelal oud en incompleet, maar dat maakt niets uit, want voor Jolie is het allemaal nieuw en interessant.

De speelhoek zit naast de trap, dat vind ik persoonlijk heel fijn. Zo kan ik direct ingrijpen als ze van plan is om op avontuur te gaan. Om de rest van de bovenverdieping staat een hoog hek en de smalle laan met tafels en banken loopt dood, dus als we er vandoor gaat is er geen verdwaal- of valgevaar. Kan mama ook eens even op mijn stoel blijven zitten in plaats van er alleen maar achteraan te rennen.

De lunchkaart, - ze bakken zelf het desembrood in een echte vloeroven-, staat op een groot krijtbord boven de bar en wordt nog eens herhaald op de bovenverdieping. Maar daarnaast zijn er ook heerlijke huisgemaakte taartjes te verkrijgen. Er is geen speciale kaart voor kinderen, maar Jolie eet graag een taartje met me mee! De koffiebonen branden ze zelf, de koffie is echt goed! Voor mij als koffieliefhebber al een reden op zich om vaker terug te komen.

Dus voor een middagje bijkletsen met een vriendin, terwijl de kindjes samen spelen, of juist voor wat qualitytime met mijn meisje, kom ik hier graag. Een aanrader als je in Rotterdam bent!

Hopper heeft ook een tweede filiaal in Rotterdam-Noord, maar daar ben ik nog niet geweest. Ik ben benieuwd of die net zo kindvriendelijk is, heeft iemand ervaringen?

Hopper Coffee & Bakery
Schiedamse Vest 146
3011BG Rottterdam




Populaire posts