FOOD || POMPOENSOEP MET BLAUWE KAAS EN APPEL


Als ik denk aan oktober, denk ik aan pompoenen! En dan het liefst een goede kop hete pompoensoep om na een frisse herfstdag bij op te warmen.
Het idee voor deze soep komt van een soeppakket van Zorgboerderij De Buytenhof, wat we cadeau kregen van mijn schoonouders. En uiteraard gaf ik er, zoals altijd, mijn eigen draai aan.


Pompoensoep met blauwe kaas en appel

Nodig voor 4 personen:

1 pompoen
1 uien
1 teen knoflook
2 zoete appels
1 wortel
1 paprika
1 stuk blauwe kaas
2 blokjes groentebouillon
olijfolie
1,5 liter water

Bereidingswijze:

Verwarm de olijfolie in de pan. Pel en snijd de ui en de knoflook in stukken en fruit deze in de pan. Verwijder de zaden en draden en snijd de pompoen (je kan 'm eventueel even in een warme oven zacht laten worden zodat het makkelijker te snijden is), de paprika en de wortel in stukken en voeg dit bij de ui en de knoflook. Bak een minuut of 3 samen. Snijd de appels in stukken en voeg toe. Kook het water, laat de bouillonblokjes erin oplossen en voeg bij de groenten. Laat het geheel 20 minuten koken.
Neem de pan van het vuur en mix het mengsel met een staafmixer tot een gladde soep. Klaaaaar!

Brokkel bij het opdienen de blauwe kaas in de pompoensoep.


Lekker met: broodjes met pompoenpitten en kaas.

Eet smakelijk! Als je 'm geprobeerd hebt, laat je me dan weten wat je ervan vond?

Liefs,
Linda ♥

Populaire posts