MUSIC || WESLEY'S TOP 10 ALL TIMES



Top 2000


Sinds 1999 is het ieder jaar tussen kerst en oud & nieuw weer tijd voor de Top 2000. Buiten de muziek die op de radio gedraaid wordt
, zenden ze ook elke avond het tv programma Top 2000 a gogo uit. Vooral de muziekgeschiedenislessen van popprofessor Leo Blokhuis zijn voor mij een genot om naar te kijken.


Maar het leukste blijft natuurlijk gewoon de muziek luisteren op de radio. Hoewel ik normaal mijn muziek luister via andere media kanalen zoals Youtube en i-Tunes, staat in deze periode voornamelijk de radio aan. De Top 2000 is voor mij een handige manier om muziek te horen die ik zelf lang niet geluisterd heb of om juist nieuwe muziek te ontdekken. Ook heeft het een soort verslavend effect op me, na elke track ben ik benieuwd welke er nu weer op volgt en wordt het steeds lastiger om de muziek af te zetten.


Een stuk tekst over de Top 2000 is natuurlijk niet compleet zonder de muziek zelf, dus heb ik een eigen top 10 samen gesteld. Het is voor mij altijd lastig om zulke lijstjes te maken, omdat voor mij muziek samengaat met emotie en deze emoties per dag verschillen. Maar ik heb toch mijn best gedaan en het resultaat is voornamelijk een combinatie van (blues) rock en warme soul geworden met een uitschieter naar synthpop. Enjoy.

- Wesley


1. Jimi Hendrix – All along the watchtower 



2. Pink Floyd – Wish you were here 



3. Rolling Stones – Paint it black



4. Michael Jackson – They don’t really care about us



5. Bob Dylan – Like a rolling stone



6. Bill Withers – Ain’t no sunshine



7. Al Green – Let’s stay together



8. Robert Cray – Right next door



9. Sam Cooke – A change is gonna come



10. Depeche Mode – Just can’t get enough



Populaire posts