MUSIC || HENNIE'S TOP 12 ALL TIMES


De muzikale maand december!

Het muzikale hoogtepunt van de maand december is voor mij altijd de Top 2000 a gogo, met Matthijs van Nieuwkerk en Leo Blokhuis als de hoofdrolspelers. Vooral de kleine docu's raken me altijd weer. En mijn verwondering
bij het verhaal van de 'onderwijzer' Leo Blokhuis over een nummer wat iedereen kent maar eigenlijk niemand weet waar het origineel vandaan komt. Hij gaat helemaal terug naar de oorsprong die vaak verbazend is.

Daarbij, niet te vergeten, de uitzending van de Top 2000 op de radio. Dagenlang meezingen, mijmeren, meedansen, luchtgitaar spelen en genieten van allerlei soorten muziek. Kortom een heerlijke trip down Memory Lane! Ik probeer iedere keer een top 10 samen te stellen, maar 10 is altijd tekort en ik kan eigenlijk ook niet kiezen. Er is zoveel goede muziek, het is gewoon niet te doen! En dan heb ik mijn brede muziekinteresse ook nog als handicap!

Nou komt-ie dan, in willekeurige volgorde. En ik heb geen idee of ze ook allemaal in de Top 2000 voorkomen, haha.

Ray Charles - Crying Time




Rosana - Aquel Corozón




Gare Du Nord - Beautiful Day



Adele - I´ll Be Waiting




Barbra Streisand - The Places You find Love (maar eigenlijk: alles!)


Dixie Chicks - Loving Arms




Esther Philips - I´ve Only Known A Stranger



Vaya Con Dios - Philadelphia



Fats Domino - Red Sails In The Sunset


Caro Emerald - Lipstick On His Colar



Karin Bloemen - Geen Kind Meer


Sam Cooke - Chain Gang (en alles eigenlijk ook)




Ik vind het altijd weer jammer dat het afgelopen is en ik zou willen dat het de hele maand december zou duren. Maar dat is natuurlijk ook het geheim waarom ik me er ieder jaar weer op verheug en niet kan wachten tot 1ste kerstdag. Het duurt maar een paar dagen!
Gelukkig wordt de wachttijd opgevuld door Serious Request 3FM, Het Glazen Huis. Ook een programma wat ieder jaar groeit en aan populariteit wint. Met alle leuke vaste items die nooit gaan vervelen denk ik. Harde realiteit, humor, heel veel muziek, romantiek en zien dat er ook veel goeds in de mens zit. Ook hier het geheim van een kleine periode uitzending via radio en televisie.
Waanzinnig populaire programma's die er helaas alleen in de maand december zijn. Is het de tijdgeest, de romantiek en nostalgie van december of komen we de rest van het jaar toch wat te kort qua inhoudelijk goede programma's met amusement en goede muziek op radio en televisie?
Ik ga snel weer luisteren naar de radio en vanavond is er weer een uitzending op televisie yeah!
Happy last days of the year!
En voor iedereen een gelukkig, gezond en muzikaal 2015!
- Hennie

Populaire posts