STUFF I LOVE #16


In STUFF I LOVE bespreek ik maandelijks een aantal dingen die ik ben tegengekomen en waar ik heel enthousiast van word. Meestal uit eigen initiatief, als het gaat om een commerciële samenwerking benoem ik dit er altijd bij. 
Wil jij me wijzen of iets leuks of graag samenwerken? Neem dan contact met me op via Linda.AfterNINE@gmail.com.

1. Girl power!

Onze rol als vrouw blijft in de geschiedenisboeken nog wel eens ondergewaardeerd. Gelukkig is daar dit boek! Het zijn korte verhalen over vrouwen die op hun eigen manier geschiedenis hebben geschreven, van Michelle Obama tot Cleopatra. Met prachtige illustraties, uiteraard van vrouwelijke kunstenaars van over de hele wereld. Als dat onze meisjes niet inspireert tot grootse dingen.... Jolie wordt er in ieder geval heel graag uit voorgelezen.

Op dit moment wordt er gewerkt aan een Nederlandse versie van Rebelse Meisjes, met daarin 100 verhalen van bijzondere Nederlandse vrouwen. Je kunt dit initiatief steunen door alvast een pre-order te plaatsen voor dit boek.

Bedtijdverhalen voor Rebelse Meisjes, Elena Favili

2. Rolling, rolling, rolling

Mijn vriendin Jane en ik go waaayyy back, we kennen elkaar namelijk van de basisschool. Zij woont inmiddels al jaren in Amerika en is de grootste etherische oliën liefhebber die ik ken. Toen instavriendin Marije een story postte waarin ze vroeg of iemand meer wist over etherische oliën bracht ik de twee met elkaar in contact. En wat een goede zet was dat! Ze hebben niet alleen persoonlijk een klik, ook op zakelijk gebied rocken ze de oliebizz van Young Living samen! Als dank kreeg ik een starterkit cadeau en man, man, man, wat een heerlijkheid! Ik ben zo enthousiast! Niet alleen ruiken de oliën heerlijk als je ze verstuift in huis, je kunt er nog zoveel meer mee! Ik heb er een serum van gemaakt die ik gebruik als nachtcrème, ik doe het in mijn haar, ik heb er rollers van gemaakt voor mezelf en voor Jolie, die ze onder haar voeten rolt voordat ze gaat slapen (en ze slaapt na 4 jaar eindelijk door, maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn :)).
Zelf ben ik niet heel actief op zakelijk gebied, maar ik mag mezelf wel lid noemen van de Nederlandse tak van de Botanica Tribe. Dus mocht je meer willen weten over de oliën of overweeg je zelf om een starterkit aan te schaffen, slight in my DM! Ik kan alleen maar zeggen dat het mij veel positiefs heeft gebracht en dat ik niet kan wachten tot ik genoeg gespaard heb (broke stay at home momlife, helaas) om een nieuwe bestelling te doen! 

3. Van hout




Ze zijn niet alleen esthetisch gezien veel beter dan dan die lelijke van plastic, met deze wattenstaafjes doe je het milieu ook een groot plezier. En zoveel duurder hoeven ze niet te zijn, ik kocht de mijne bij Sostrene Grene.

4. Citroentijm

Een nieuweling in mijn kruidentuin en meteen de favoriet van afgelopen zomer: citroentijm. Het geeft net een vleugje frisheid aan een pastasalade of aan soep, maar het allerlekkerst vind ik 'm als thee. En maken is zo simpel: je knipt een takje af en stopt die in een mok met kokend water. Even laten trekken en je hebt een kruidig nazomertheetje!

5. Geluk kun je delen



Tidens mijn zwangerschap van Jolie hoorde ik voor het eerst over Moeders voor Moeders. Ik deed ook meteen mee en ik kan me de intake nog goed herinneren. Ik zat daar in mijn joggingpak, enorm misselijk en moe. Het was rond 14u 's middags, maar volgens mij was ik net mijn bed uit. Maar het was zo fijn om daar opeens als echte zwangere te zitten. Ik moest een zwangerschapstest doen en ik kreeg het tijdschrift Zwanger van WIJ cadeau. Toen ze weg was barstte ik in huilen uit. Ja! Ik ben écht zwanger! 
Daarna deed ik nog 2x mee, maar omdat ik die steeds voortijds moest afbellen omdat ik een miskraam kreeg, durfde ik het bij Lilou niet aan. De confrontatie was te groot. Maar ik kreeg nog een kans en ik was nog maar net 6 weken zwanger toen de blauwe flessen weer in de badkamer stonden. Het is zo'n kleine moeite met een groots resultaat. Je vangt je urine op in een kan en giet dit in flessen. Deze worden iedere week opgehaald en en omgewisseld voor lege. Uit je urine wordt het zwangerschapshormoon hCG gewonnen. Dit hormoon wordt door farmaceutische bedrijven gebruikt voor het vervaardigen van geneesmiddelen die worden gebruikt bij vruchtbaarheidsbehandelingen. Met andere woorden, met jouw zwangerschap help je andere vrouwen met vruchtbaarheidsproblemen om ook zwanger te worden. De slogan van Moeders voor Moeders is niet voor niets 'Geluk kun je delen'.

Ben je ook zwanger en nog voor je 11e week? Neem dan hier een kijkje op de website. 

Liefs,
Linda

Populaire posts