FRIDAY FIVE || SERIES FOR BINGE WATCHING


Gisteren vertelde ik jullie al dat Roel en ik goed zijn in binge watching, oftwel nachtenlang series kijken.
Toen we net verkering hadden keken we dagenlang Dexter, tijdens onze vorige reis hebben we (bijna!) alle seizoenen van de Sopranos gekeken en Roel keek zelfs een tweede keer alle seizoenen van Breaking Bad om het ook nog met mij te kunnen delen. Voor vandaag heb ik 5 series op een rijtje gezet die we recent hebben gezien. In willekeurige volgorde, want ze zijn allemaal ijzersterk. Love it!
Welke serie is jouw favoriet?

1. House of Cards

In deze serie laten ze op een bijzondere manier zien wat lobby-en inhoudt. Hoofdrolspeler Francis 'Frank' Underwood, briljant neergezet door Kevin Spacey, gaat letterlijk over lijken om zijn doel te behalen: president van de Verenigde Staten worden. Met zijn prachtige vrouw Claire (werkelijk uitmuntend gespeeld door Robin Wright) aan zijn zijde, bedenkt hij de meest uitgekookte en gevaarlijke plannen, en samen brengen ze deze ook ten uitvoer. Koning en koningin van de manipulatie. Ik verheugde me er enorm op om zodra we thuis waren uit Centraal-Amerika het nieuwe seizoen op Netflix of Popcorntime terug te zien, en in 2 avonden binge watchen was dat ook gedaan. Ze laten ons achter met een geweldige cliff-hanger om af te tellen tot er weer een nieuw seizoen uitkomt. Is het al 2016?


2. Fargo 

"This is a true story. The events depicted took place in Minnesota in 2006. At the request of the survivors, the names have been changed. Out of respect for the dead, the rest has been told exactly as it occurred."
Dat is hoe iedere aflevering begint. Als je van bizar en absurdistisch houdt, moet je deze serie zeker zien! De zwarte comedy is gebaseerd op de gelijknamige film Fargo uit 1996 onder regie van de broers Joel en Ethan Coen. Ook voor de serie hebben zij de rol als uitvoerend producent op zich genomen.
Het vredige dorpje Fargo wordt opgeschrikt door een reeks gruwelijke moorden en de plaatselijke rechercheurs hebben het er maar druk mee om de zaak op te lossen. Ik wil niet te veel verraden, want deze serie brengt de ene verrassing na de andere. Maar na het eerste seizoen heeft bedenker Hawley bevestigd dat er nog een tweede seizoen komt, met nieuwe personages en een nieuw verhaal. Ik kan niet wachten! 


3. Boardwalk Empire

Deze serie is al wat ouder, het eerste seizoen startte namelijk al in 2010, maar wij hebben 'm pas recent ontdekt. Zoals een goede serie betaamt, is het steeds zo spannend dat je niet kan stoppen met kijken. Onze laatste reis hebben we alle 5 de seizoenen gezien! Het interessante aan deze serie is dat het deels op waarheid gebaseerd is. Het verhaal speelt zich af aan het begin van de 20ste eeuw in Atlantic City. Een stad die als een trekpleister voor toeristen begon, groeit dankzij de drooglegging in geen tijd uit tot de bakermat van corruptie,gokken en prostitutieEnoch "Nucky" Thompson is één van de vele corrupte, Republikeinse politici die achter de schermen de touwtjes in handen hebben. Maar ook bekende gangsters als Al Capone, Lucky Luciano, Meyer Lanski, hun bazen en rivalen komen in deze serie voor. En de knappe Jimmy Darmody, gespeeld door model Michael Pitt, maakt de serie absoluut de moeite waard om te bekijken!

4. Big Bang Theory

Deze serie kan natuurlijk niet ontbreken in dit overzicht. Al heb ik de afleveringen nog nooit op chronologische volgorde achter elkaar gezien, na al die jaren op TV ben ik een beetje van de personages gaan houden. Er gaat geen aflevering voorbij zonder dat de tranen over mijn wangen lopen van het lachen. Sheldon Cooper is hilarisch, hij maakt de show. Jim Parsons heeft niet voor niets 4 Emmy's en een Golden Globe in de wacht gesleept voor deze rol. Maar als je het mij vraagt zijn alle personages stuk voor stuk briljant!
Het achtste seizoen is geweest en er is nog niet bevestigd dat er een seizoen 9 komt. Maar op 12 maart 2014 kondigde CBS nog aan dat de reeks nog eens 3 extra seizoenen krijgt, dus ik verwacht dat ze nog wel even door spelen!  


5. Homeland

Dacht je het na de eerste 3 seizoenen dat je het wel gezien had, dan was je niet de enige. Het verhaal rondom Brody is eindeloos gerekt en (SPOILER!) nu is hij dood en heeft Carrie een baby. Wat moeten we nog verwachten van seizoen 4?
Maar niets is minder waar! Als je het mij vraagt is seizoen 4 het beste seizoen tot nu toe! Zo ongelooflijk spannend! Claire Danes zet wederom een ijzersterke rol neer en het verhaal is zo geschreven dat je aan het begin van de scène onmogelijk kan voorspellen wat er aan het einde gebeurd.
Alleen die laatste aflevering was een beetje een deceptie... Vonden jullie dat ook? Maar des te meer benieuwd ben ik naar seizoen 5. Dit seizoen speelt zich af in Duitsland, en wie weet zien we er nog een stukje Amsterdam in terug!

Zo, ik weet wel wat jullie dit weekend gaan doen! Of toch nog andere plannen? Fijn weekend in ieder geval, enjoy!



Bloglovin' | Instagram | Facebook | Twitter

Populaire posts