GUEST WRITER || FATMA



Moeder zijn is echt zo leuk, een grote roze wolk.....

Ik ben moeder van 2 meiden, Yasmin (5) en Sara (2). Dus ik doe dit werk al 5 jaar en wat ik nog steeds niet begrijp is dat mensen tegen mij zeggen: "Geniet er maar van, ze zijn zo groot!" Ja, hopelijk blijven ze niet zo klein en kom ik iedere dag weer dichterbij de finish... Kan ik eindelijk weer eens rustig op m'n gemak op de wc zitten en hoef ik geen pannenkoeken meer te bakken voor vriendinnetjes die na school komen spelen (alsof ze niet genoeg gespeeld hebben de hele dag op school!). De woensdagmiddagen moeten trouwens ook verboden worden!

Geen poep meer schoonmaken, dat doe ik nu een paar keer per dag al bijna 6 jaar! Kan ik weer eens met een klein handtasje de deur uit in plaats van een luiertas met een overlevingspakket. En kan ik weer pumps aan, van die hele hoge! Als ik ze dan nog pas... jaaaaa... want je poezelige voetjes die groeien ook een maat met iedere zwangerschap. Net als je taille! Enige wat slinkt zijn je borsten. Die worden helemaal leeggezogen en dat maakt ze er niet echt beter op (oh ik zie m'n kind nog als een piranha aan m'n tiet hangen....auw!). Het fatsoeneren daarvan kost +/- €4000,-. Dus als ik komende jaren de kinderbijslag opzij leg heb ik met een paar jaar weer mooie, harde, volle borsten...

Maar goed om terug te komen op het genieten. Ik geniet echt wel van ze, hoor. Vooral als ze slapen. En om dan extra te genieten ga ik kijken of ze wel echt slapen en dat doe ik zo: 
Ik doe heel zachtjes de deur open, hou m'n adem in, sluip heel maar dan ook echt heel zachtjes naar binnen, ga over hun bedje hangen (hou nog steeds m'n adem in) controleer of ze slapen, draai me in één beweging om richting de deur, sluip heel voorzichtig de kamer uit, sluit de deur, begin weer met ademen, laat de deurklinker los en... begin te genieten.

Een theetje heb ik wel verdiend! Dan kom ik de woonkamer binnen en stap op een blokje godgloeiendekutteringtyfusmotherfucker.....aaaaarrrggghhhh!!! 
En ik was zo aan het genieten.....

MAAR. Als je kind naar toe komt rennen, je omhelst en zegt hoe veel ze van je houdt, echt waar dan vergeet je alles en weet je dat je het allemaal doet voor die ene knuffel. Een lief klein frummeltje in jouw armen dat met liefde naar je kijkt. Zo eerlijk. Zo puur. Zo zacht. Zo heerlijk ruikt ze, zoals alleen jouw kind dat kan. Dan stopt de tijd en besef je je hoe mooi en bijzonder mama zijn is. Moeder zijn is echt een fulltime job en het is echt wel zwaar, maar ik ben zo dankbaar en zo trots dat ik moeder ben geworden! En niet zomaar een moeder, ik ben de mama van Yasmin en Sara!

En ik bedenk me nu.... over een jaar of 10 staan er puistenkoppen op scooters voor de deur om m'n meiden op te halen. Nou, daar word je ook niet blij van!

Carpe diem! 

Fatma 

Populaire posts