STUFF I LOVE || #12



De zomer is voorbij (ja, nu echt!), de dagen zijn kouder en korter en binnen blijven is opeens een stuk aantrekkelijker dan buiten spelen. Voor de Stuff I love van vandaag zette ik de favoriete binnenactiviteiten van Jolie en mij op een rijtje. En wie weet breng ik je nog op nieuwe ideeën!


1. Verven

Verven is absoluut de lievelingsbezigheid van Jolie. Ik maak onderscheid in 3 soorten verf: vingerverven, waterverven en 'normaal' verven.

Alle verf kocht ik bij Action voor een appel en een ei. Een simpel paletje erbij om de kleuren te mengen en een setje kwasten. Het schort kocht ik bij Ikea.
Meestal verven we gewoon aan tafel, met een grote onderzetter eronder (die kocht ik ook bij Ikea voor 80 cent en gaat al anderhalf jaar mee!). Maar Jolie vindt de papierrol van Ikea ook heel leuk, en dan zit ze op de grond (zie foto).

Mijn favoriet is de waterverf. Mooie, zachte kleuren en de minste rommel achteraf haha! Maar Jolie vindt het uiteraard het leukst om haar handen vies te maken en kiest dan ook standaard voor de vingerverf!


2. Erwten

Graven met een schepje, of alles overhevelen van het grote naar een kleiner bakje. Een setje plastic bakjes (Action), een houten schepje, en een bamboo lepel (Sostrene Grene) en een grote zak erwten (supermarkt) zorgen tezamen voor eindeloos speelplezier. Zo simpel kan het zijn!
Wel doen vóórdat je gaat stofzuigen! ;)

3. Duplo

Jolie heeft een doos vol Duplo en ze doet niets liever dan die omkiepen, midden in de kamer. En dan bouwen. Hoge torens, een raket of een hele kinderboerderij. Alleen, maar het liefst samen met één van ons.


4. Spelletjes

Opeens heeft Jolie de leeftijd dat ik een spelletje met haar kan doen. Niet altijd precies volgens de regels Memory heeft ze redelijk door, maar dit spelletje, Heads & Tails van Sostrene Grene, vindt ze echt heel leuk! En hoe tof zijn deze dieren?! Jolie heeft het spelletje van mijn nichtje gekregen, maar ik heb er zelf meteen een paar ingeslagen om cadeau te geven!

5. Koekjes bakken

Eerlijk is eerlijk, bakken is meer Roel zijn ding dan dat van mij. Maar het is wel erg gezellig om samen te doen! En wat nog gezelliger is, is om ze daarna samen op te eten bij een kopje thee! En dan ben ook ik van de partij. Je kan simpele zandkoekjes maken, met wat boter, suiker en bloem, maar je kan ook een fancy cupcake- of browniepakket kopen in de supermarkt.


6. Knutselen met kastanjes

Als je een wandeling maakt door het bos of het park, vergeet dan geen kastanjes te zoeken. Want naast dat ze het leuk doen op de herfsttafel, kun je er ook heel goed mee knutselen.
Jolie maakte deze figuurtjes samen met Roel. Een schaar en wat satéprikkers is alles wat je nodig hebt!

7. Waterspelletjes

Buiten is het koud, dus binnen staat de kachel lekker hoog! Nat worden is dus geen probleem. Als onderzetter voor waterspelletjes gebruik ik altijd zo'n matje wat je onder een afdruiprek kan leggen, dat neemt het water goed op. En dan zijn er een hoop mogelijkheden. Een bakje warm en een bakje koud water en voelen maar. Een bakje sop en een ongebruikte tandenborstel om daarmee haar (Schleich)diertjes te wassen. Een grotere bak water en wat verschillende voorwerpen, wat blijft er drijven en wat zinkt er?



8. Plakken

Of het nou stickers zijn of papier wat ze zelf eerst verscheurd of geknipt heeft en wat ze vervolgens met wat kinderlijm op mag plakken, ze vindt het beide prachtig!
Via AliExpress kocht ik pakketjes van 10 stickervellen voor nog geen 2 euro en daar hebben we al heel lang veel plezier van. Bij Sostrene Grene en Action kocht ik papiertjes met leuke kleurtjes en printjes en bij de Hema koop ik zo nu en dan nog een velletje stickers omdat ik ze zelf heel tof vind haha!

9. Voorlezen

Wat is er nou heerlijker dan op koude dagen dicht tegen elkaar aan kruipen op de bank en samen een boekje te lezen? Ik schud de kussens nog eens op, pak het plaid erbij en zet een klein tafeltje neer met binnen handbereik warme thee en pepernoten. En dan lekker voorlezen. 4x hetzelfde boekje, of steeds een verschillende. Als dat geen ontspanning is!


En dan is er natuurlijk nog muziek luisteren, dansen, televisie kijken en knutselen met lege WC-rollen! Maar daar ga ik allemaal nog een apart artikel aan wijden de komende maanden. Stay tuned! En vergeet niet jouw favoriete binnenactiviteit met mij te delen, want er zijn zat inspiratieloze momenten waarop tips meer dan welkom zijn!
Fijne herfst! ♥

Liefs,
Linda

Populaire posts