TRAVEL || KEULEN


Volgend weekend zijn we een jaar getrouwd en dat moesten we natuurlijk vieren met een stedentrip! Haha, nee hoor, we hadden nog een hotelbon die we voor onze trouwdag moesten besteden en Keulen stond al heel lang bovenaan onze reisverlanglijst. Dus laadden we de auto weer in voor een mini-roadtrip naar die mooie stad net over de grens.






Keulen is ongeveer 2,5 uur rijden vanaf Rotterdam. Ik had verwacht dat we langs Nijmegen naar Duitsland zouden rijden, maar de routeplanner leidt ons via Brabant en Limburg de grens over. Een mooie rit langs een door de zon goud gekleurd landschap, wat is de herfst toch mooi!
Jolie was niet zo lekker en heeft de hele weg geslapen. Lekker rustig op de achterbank!










We verblijven in het Leonardo Hotel en dat ligt buiten het centrum, dus aan het eind van de middag rijden we met de auto naar Belgisches Viertel om wat te eten. Onderweg lopen we langs de Stadtgarten en wow, wat is die mooi met al die herfstkleuren! We maken een kleine wandeling en hebben de grootste lol met de bergen bladeren die erg liggen. We zijn het park nog niet uit en Jolie valt in slaap. Gelukkig hebben we voor de zekerheid de draagzak meegenomen, want op mijn arm wordt ze heel snel heel zwaar!







We wandelen nog wat langs de leuke winkeltjes en gaan dan bij Burgerlich naar binnen voor, jawel, burgers! Ik neem een baconburger met extra champignons en een gebakken ei en ik weet niet waar ik moet beginnen haha! Een uitdaging om 'm binnen te krijgen haha!
Jolie wordt halverwege ons diner wakker en is helemaal in haar element. Al dansend op de muziek zit ze naast me op de hoge bank, eet ze stiekem van onze patatjes en drinkt ze mijn glas verse bascilicum limonade leeg. Is Burgerlich geschikt voor peuters? Niet persé, maar de mijne geniet er zichtbaar van!




De volgende ochtend ontbijten we uitgebreid in het hotel (luxe hoor, zo'n cadeau inclusief ontbijt!), checken we uit en rijden we naar Keulens grootste toeristische trekpleister: de Dom. En ik ben oprecht onder de indruk! De zondagsmis is bezig als we binnenlopen en ik krijg er kippenvel van. In a good way. Ik ben totaal niet religieus, maar wat een bijzondere sfeer hangt hier!


Het station.



Ik vond deze kleine demonstratie voor de dom stiekem een beetje eng.





'Mama titten!' Jolie heeft de draagzak dus weer helemaal herontdekt. En waarom zou je ook in de kinderwagen blijven zitten met de koude wind in je gezicht als je ook lekker warm tegen mama aan kan liggen? Behalve dan dat je moeder vervolgens 3 dagen last van haar rug heeft, omdat 11 kilo toch best veel is om 15 km mee rond te zeulen...




 De spoorbrug en de RTL-zendmast.







 De straten van het Agnes Viertel.



We lunchen op een heel gezellige plek, en dit plekje vind ik zo leuk dat ik daar een aparte blogpost aan zal wijden! 


Hier wilde ik een mooie foto maken van het superschattige cafeetje op de achtergrond, maar dit kereltje besloot een tantrum te throwen midden op straat en hij en zijn moeder gingen maar niet uit de weg, haha!





De kleuren van de herfst in combinatie met de kleuren van deze stad. Zo mooi, zo mooi! Mag ik hier voor altijd blijven?








En dan komen we ook nog in het Skulpturen Park terecht. Best de moeite waard, al vinden we nergens die gesmolten auto uit de reisgids!



Jolietje valt dan wederom in diepe slaap in de draagzak, terwijl wij bij 'Currywurst & Pommes' stoppen voor currywurst. Want, je kan Keulen niet verlaten voordat je currywurst gegeten hebt! Yum!


Cologne, I love you!
Echt hoor! Wat een fijne sfeer! Een hele fijne minibreak in een hele mooie stad!
Aanrader!

Populaire posts