PERSONAL || UPDATE


Yes, daar ben ik weer! Na een hele zomer radiostilte heb ik heel veel zin om het bloggen weer op te pakken. Ruim 4 maanden geleden schreef ik mijn laatste artikel en daarna kwamen we in zo'n rush terecht dat ik simpelweg de tijd en de energie niet had om te schrijven. Op Instagram deelde ik al het één en ander, maar voor degene die me daar niet volgen zal ik proberen samen te vatten wat er in die maanden allemaal is gebeurd: 

Zoals jullie hier konden lezen begon ik in mei aan een nieuwe baan. Mijn oude baan, in een nieuw jasje. Werkinhoudelijk was het na een week al alsof ik nooit was weggeweest, maar naar een goede balans tussen werk buitenshuis en het moederschap was het wel even zoeken. Daarnaast had Jolie veel moeite met het wennen aan de crèche. Meer dan eens liet Roel een hysterisch kindje achter bij de lieve leidsters en haalde ik een moe-gehuild meisje weer op. Hartverscheurend! Het heeft echt een paar maanden geduurd, maar nu heeft ze het zo naar haar zin dat ze niet eens meer huilt bij het wegbrengen!
In mei bleek ik ook zwanger, eindelijk, maar ik kreeg een paar dagen later al een heel vroege miskraam. Lichamelijk niet heel zwaar, maar gevoelsmatig wel een grote teleurstelling.


In juni begon de hectiek pas echt. Ik bleek direct opnieuw zwanger! Van een tweeling! Daarnaast deden we een bod op een huis, wat na wat onderhandelen ook nog werd geaccepteerd! En als kers op de taart kreeg Roel ook nog eens een vast contract aangeboden. We konden ons geluk niet op! Maar na een ware rollercoaster van slechte echo's, onduidelijkheid, toch weer goed nieuws en een kloppend hartje, bleek na 10 weken dat de kindjes in mijn buik écht waren gestopt met groeien en er geen hartslag meer te vinden was. Een 'missed abortion'. Mijn hart brak. 

Op een later moment zal ik hier dieper op in gaan en een artikel schrijven over deze periode. 


Het kopen van ons huis ging ook niet zonder slag of stoot. Een tegenvaller in het bouwkundig rapport en het rond krijgen van de hypotheek zorgden voor flinke spanningen. Hoe vaak we wel niet zijn gebeld of we nóg een documentje konden aanleveren... zucht! En toen we dan eindelijk het bericht kregen dat de bank definitief akkoord had gegeven, zaten we in het ziekenhuis bij de gynaecoloog de mogelijkheden te bespreken om de kindjes uit mijn lichaam te krijgen. Niet echt in the mood voor feest dus.
Maar toen we een maand later de sleutel kregen van ons nieuwe paleisje, voelden we ons alsnog de koning te rijk! En inmiddels hebben we hard geklust, zijn we verhuisd en helemaal gesetteld en voelt het hier echt helemaal van ons! Ik kan niet wachten om jullie een digitale rondleiding te geven door ons nieuwe stulpje, ik ben zo trots op en blij met dit huis! 


En toen was de zomer opeens voorbij!
Natuurlijk heb ik ook wel leuk dingen gedaan. Ik ging met mijn vriendinnen naar de Parade, Roel en ik gingen samen een weekendje naar Venlo (terwijl Jolie voor het eerst ging logeren!), we aten groenten uit onze eigen moestuin, ik was onder de indruk van 'Toen wij van Rotterdam vertrokken', ik verfde mijn haar bruin, danste samen met Marinke op het Vrije Volk Festival en mijn schoonmoeder ging met pensioen.







Mijn contract loopt over 2 weken af en ik verheug me op alle tijd die ik straks weer heb voor Jolie en op de rust die weer terugkeert in huis. De laatste puntjes op de i zetten qua inrichting en eindelijk de ruimte om mijn verlies en verdriet een plekje te geven en die intense periode achter ons te laten. Uiteraard komt er later ook nog een artikel op AfterNINE over hoe ik dat half jaar werken heb ervaren vs mijn ervaring als thuisblijfmoeder en wat mijn voorkeur heeft!

Ik heb een nieuwe camera en een hoofd vol met ideeën voor wat ik allemaal met jullie wil gaan delen. Ik zit er zelfs aan te denken om ook filmpjes te gaan maken, lijkt jullie dat wat? Als er dingen zijn die jullie graag zien of lezen, dan hoor ik dat heel graag. Alle feedback is welkom!
Maar eerst weer even inkomen na zo'n lange pauze. Ik heb er zin in!



Populaire posts