BABY || DEZE NAMEN WERDEN HET NIET


Yes, we zijn eruit. Onze baby heeft een naam! We gebruiken 'm zelf al veelvuldig, maar voor de buitenwereld willen we het graag nog even geheim houden. In hoeverre dat lukt, want Jolie heeft zich al een aantal keer versproken, hihi. Maakt niet uit!
Over de naam die we gekozen hebben zal ik nog het één en ander vertellen als ze eenmaal geboren is, voor vandaag deel ik de namen van mijn lijstje die het niet zijn geworden. Gewoon, omdat ik het zelf zo leuk vind om dat te zien of te lezen bij anderen. En om later nog eens op terug te kijken.



1. Eloï

Eloïse vind ik een mooie naam, maar wel wat te chic. Elodie vind ik wat speelser, maar Roel vond dat weer teveel op het woord melodie lijken... En toen hoorde ik Eloï, een naam die vooral in België aan meisjes wordt gegeven. Ik was op slag verliefd! In de jaren dat we bezig zijn geweest om (blijvend) zwanger te worden, ben ik in mijn hoofd regelmatig geswitcht tussen de naam Eloï en de naam die we nu gekozen hebben.

2. Rosie

Ja, daar is ie weer, de 'oo' en 'ie' die ik blijkbaar zo mooi vind klinken samen! Deze naam stond hoog op mijn lijstje, totdat opeens het kwartje viel bij me: Een goede vriendin van mij heeft een dochtertje wat Roos heet! Dat lijkt echt teveel op elkaar... Duh. En daarmee viel ook deze naam af.

3. Zélie

Zélie vind ik een hele mooie, lieve naam. Maar Jolie en Zélie, dat klinkt toch een beetje als Jut en Jul. Wie weet, mocht er ooit nog een nakomertje komen... deze naam blijft bovenaan mijn lijstje staan!

4. Estée

Als er nu een meisjestweeling in mijn buik zat, dan had de ander wat mij betreft de naam Estée gekregen. Ik ben dol op Franse namen en ik houd van de speelse klank. Maar goed, het is er maar eentje en dan wint onze gekozen naam het toch echt van deze!

5. Belle

Linda betekent 'mooi' in het Spaans, of beter gezegd, in het Zuid-Amerikaans. Jolie betekent 'mooi' in het Frans. Dat was puur toeval, maar wel een leuke bijkomstigheid. Dus waarom de traditie niet doorzetten en onze tweede dochter Belle noemen? Ik vind het ook nog eens een hele leuke naam! Maar helaas, Roel vond het niks. En dus viel deze naam ook af.


Welke namen stonden op jouw lijstje en zijn het niet geworden?

Liefs,
Linda

Populaire posts