STUFF I LOVE || #14


1. Vintage

Ergens rondom de feestdagen vertelde ik mijn moeder dat ik graag een rotanstoeltje voor Jolie wilde hebben. Maar die krengen zijn zo duur! Wellicht was het een idee om er samen eentje als kerstcadeau te geven ipv een shitload aan speelgoed. Een paar dagen later stond mijn moeder met dit stoeltje voor de deur: Van de kringloop, €2,50!
Ik kom eigenlijk zelden bij de kringloop. Terwijl het zo vriendelijk is voor je budget en ook nog eens duurzaam. En écht vintage, dat is natuurlijk het leukst. Voor de kinderkamer struin ik nu dan ook weer ouderwets Marktplaats af en gaan we ook zeker een kijkje nemen bij je kringloopwinkels in de buurt!


2. Theetuintje



De lente staat weer voor de deur en ik heb zoveel leuke plannen voor de tuin (nesteldrang gaat kennelijk verder dan alleen de kinderkamer...!)! En uiteraard wil ik weer een kruidentuintje. Maar wist je dat je van veel van die kruiden ook lekkere thee kunt zetten? Verse muntthee kennen we allemaal wel, maar ook van rozemarijn, verveine (citroengras) of lavendel kun je prima thee zetten. Ik vind het lekker en het is nog gezond ook!

Zoek wel even op wat de werking is van een bepaald kruid voordat je iets nieuws probeert. Zo kwam ik er bijvoorbeeld net op tijd achter dat hibiscus en rozemarijn worden afgeraden bij zwangerschap.

3. What to do?



Ritme en regelmaat zijn niet bepaald mijn sterkste kant. Toen Jolie jonger was waren haar eetmomenten en haar dutjes een leidraad gedurende dag, maar nu ze niet meer slaapt en het allemaal niet meer zo nauw komt is het soms een beetje zoeken. Als we nergens naartoe moeten komt het regelmatig voor dat we na de lunch pas douchen en als avondmens bedenk ik me tegen het avondeten pas wat ik die dag allemaal had kunnen doen... Ondertussen sta je als thuisblijfmoeder de hele dag 'aan' en kun je niet even pauze nemen. De chaos compleet!

Daarom heb ik besloten wat meer richting aan mijn dagen te geven met deze handige planner. Er staan geen enorme doelen op, maar het geeft net wat meer overzicht op de momenten dat mijn hoofd overloopt en ik even niet meer weet. En het geeft me ook wat meer ruimte om de verplichte rustmomentjes in te plannen die ik nu nodig heb met dat groeiende wezentje in mijn buik!

Dit boekje kocht ik bij KEET.

4. Beestenboel



Ok, het is al even geleden, maar eind januari was Jolie jarig en nu ze op de peuterspeelzaal zit mocht ze voor het eerst trakteren. Superleuk voor haar én voor mij, want ik sla al een jaar lang leuke ideeën op in mijn telefoon!
Het werd deze traktatie. Er zitten ongeveer 15 kindjes bij Jolie in de klas, dus ik kocht 2 bussen met diertjes bij de Hema, nametags en cadeaupapier bij Sostrene Grene, touw bij Dille&Kamille en een zak met doosjes rozijntjes. Op de tags schreef ik: 'Hoera! Jolie 3 jaar', de doosjes met rozijntjes pakte ik in met het cadeaupapier en ik bond ze met het touw op de rug van de diertjes. Best een werkje, maar het resultaat mag er zijn. En geen gezeur over of het gezond is of niet!

Dat was het weer voor deze maand! Heb jij nog leuke tips of interesse in een samenwerking? Holla at me! Contact

Liefs,
Linda ♥

Populaire posts