RECAP || AFTERNINE JAAROVERZICHT 2017


OOTD's

Eerder deelde ik aan het eind van het jaar altijd een recap naar alle OOTD-artikelen van dat jaar. Maar dit jaar waren het er maar 5! Ik heb natuurlijk de hele zomer niet geblogd, en ondanks dat mode nog steeds een hobby van me is, schrijf ik tegenwoordig toch meer over het moederschap en het dagelijks leven. De outfits die ik deelde waren dan wel meteen mijn favorieten van dit jaar. De rode jurk werd mijn profielfoto en de header van mijn blog, de zwarte rok van de 2e foto heb ik de hele winter én zomer veel gedragen, de blauwe bloemenjurk is mijn lievelings du moment en de wollen trui van de laatste foto is gewoon het perfecte winteritem! Sluit mooi aan bij mijn voornemen van vorig jaar: minder kwantiteit, meer kwaliteit!



BestNINE

Mijn '2017bestnine' was niet zo leuk, vooral veel foto's van de #40days40outfits-challenge. Dus heb ik mijn eigen BestNINE gemaakt met de leukste momenten van dit jaar!


TRAVEL

Er werd niet zoveel getraveld dit jaar, want al ons geld en onze vakantiedagen gingen naar de verhuizing. In januari maakten we een erg winters tripje naar Berlijn. Daar werd ik helaas ziek, hoge koorts, waardoor het allemaal een beetje langs me heen is gegaan. Zo jammer, want Berlijn is zo tof!! Desalniettemin weer mooie herinneringen gemaakt! En een goede reden om er nog eens naartoe te gaan! 
En begin november gingen we 2 dagen naar herfstachtig Keulen. Wat was dit een leuke trip! Ik vond Keulen erg mooi en sfeervol en het was ook goed te doen met Jolie. 


En wat is er gekomen van die goede voornemens?

1. Weg met die telefoon!

In september nam ik deze wel heel letterlijk... Toen viel mijn telefoon in de WC en verdronk. Sindsdien doe ik het met een oudje, waar ik alleen mee kan bellen en whatsappen. Fotograferen doe ik nu met mijn camera en apps zoals Instagram heb ik op de tablet. Dit heeft ertoe geleid dat ik onderweg mijn telefoon nog maar amper gebruik en dat ik mijn Facebook ernstig heb verwaarloosd. Desalniettemin kan ik rustig de hele avond op de tablet zitten. En ik wil toch wel weer graag een nieuwe smartphone... Het is een haat/liefde-verhouding en ik blijf het moeilijk vinden om de balans te vinden. Want ik vind het ontspannend om door Insta te scrollen, artikelen te lezen of vlogs te kijken. Maar ik wil niet dat het ten koste gaat van de aandacht voor mijn kind of de tijd met mijn man. Deze uitdaging mag dus gewoon mee naar 2018! 

2. Club van de relaxte moeders

Dit is wel goed gelukt eigenlijk. Natuurlijk steekt het soms als iemand kritiek heeft. Laatst nog, op ons feest wilde Jolie echt niet naar bed. Ik kon ervoor kiezen om haar toch te dwingen, wat tot een scène zou leiden en ik die de rest van de avond met haar boven zou zitten.... Maar in plaats daarvan koos ik ervoor het een aantal keer te proberen en als ze echt niet wilde haar mee terug naar beneden te nemen. Een moe, maar vrolijk kind die er tot het einde van de avond bij zat en de volgende dag lekker heeft uitgeslapen. Wij vonden het prima zo. Maar achteraf hoorde ik dat één van de gasten had gezegd dat 'echt nooit te laten gebeuren'. Tsja... Ik moet daar dan een beetje om lachen. Krijg eerst zelf maar een kind en dan praten we verder. 
Ieder kindje is anders en iedere ouder is anders. Ik heb ook wel eens mijn twijfels over de aanpak van een ander, maar ik houd in mijn achterhoofd dat we allemaal handelen naar wat volgens ons het beste is. En je kent nooit het complete verhaal. Geef elkaar gewoon de ruimte, zonder oordeel. 

3. Live with less

Het heerlijke van verhuizen vond ik dat het meteen zo lekker opruimt, we hebben zoveel spullen weggegooid, verkocht of weggegeven. Tegelijkertijd merkte ik dat nu ik weer werkte het ook verleidelijk is om meer te kopen en wat minder na te denken over of we het echt nodig hebben. Ik zie het dan ook echt als een uitdaging om hier weer wat bewuster mee om te gaan in het nieuwe jaar. 

4. #40days40outfits

Daar zijn ze dan, alle 40 op een rij! Ik vond het echt heel leuk om te doen en om mijn eigen kledingkast op deze manier te herontdekken. De uitdaging was natuurlijk ook om in deze periode niets te kopen, maar dat is niet helemaal gelukt... Oeps! Met mijn nieuwe baan bij de jeugdreclassering hoorde natuurlijk ook een inkomen en na al die tijd zuinig aan doen, kon ik het niet laten om eens lekker te gaan shoppen. Maar ik heb ook heel veel weggedaan wat echt niet meer paste of wat ik niet meer zou gaan dragen. Het heeft dus wel lekker opgeruimd!




5. De dingen laten komen zoals ze komen


Samengevat vroeg ik me het volgende af begin volgend jaar: 
'We willen graag verhuizen en kijken nog steeds rustig rond. Maar we hebben het ook nog naar ons zin hier en hebben geen haast. Zullen we ons droomhuis vinden?
Daarnaast is een 2e kindje meer dan welkom. 
Ga ik weer een baan zoeken, en voor hoeveel uur dan? Of blijf ik nog een poosje thuis?'

En inmiddels zijn alle antwoorden daar!
In april werd ik benaderd door een oud-collega, of ik het zag zitten om terug te komen voor een project van een half jaar. Na wat telefoontjes en afspraken op kantoor begon ik half mei met mijn nieuwe oude baan. Wat een leuke uitdaging! Maar het was ook erg wennen om 3 dagen te werken en dan thuis alles nog onder controle te houden. En het betekende ook dat Jolie 1,5 dag per week naar de crèche moest en daar had ze heel veel moeite mee. Ik vond het dus ook heerlijk om weer te stoppen na dat half jaar.
Het inkomen van deze baan maakte het kopen van een huis ook iets makkelijker. Dus we zochten net wat harder door en half juni deden we een bod op een huis! Een heel spannende tijd volgde: een tegenvallend bouwrapport, ál die documenten die we moesten aanleveren voor de hypotheek, ze bleven maar doorvragen en moeilijk doen over bijzaken, het bleef spannend tot de laatste dag!
Maar 1 september kregen we dan eindelijk de sleutel! We hebben heel hard doorgewerkt en binnen 2 weken zijn we verhuisd. Ik moet erg wennen aan de buurt, we wonen niet meer zo midden in de stad en de voorzieningen zijn een stuk minder. Daardoor voel ik me soms wel een beetje opgesloten. Maar wat zijn we blij met het huis! Het past zo goed bij ons en we hebben het helemaal in kunnen richten in onze eigen stijl. Ik ben er heel gelukkig mee! 
En dat 2e kindje... dat is er nog niet helaas. Daar hebben jullie alles over kunnen lezen in mijn artikelen over mijn miskramen. Het lichtpuntje: ik ben wel 2x zwanger geworden. Op de linker foto zie je de positieve test van de eerste zwangerschap, op de rechterfoto de echo van de tweeling. Hopelijk brengt het nieuwe jaar een nieuwe, gezonde zwangerschap en komt er nu dan echt een 2e kindje!




Dit was 2017 voor mij. Wat zijn jouw hoogte- en dieptepunten? Mooie plannen voor 2018? 
Ik wens jullie in ieder geval alvast een hele fijne jaarwisseling en alvast heel veel goeds voor het nieuwe jaar! 
Bedankt voor het volgen! 


Populaire posts