SOUP || CHINESE TOMAAT


Het is vrijdag soepdag in huize Van Tienen. Bij het gezinsleven horen nieuwe tradities en nu ik met trots de rol van thuisblijfmoeder en huisvrouw vervul, ben ik begonnen met iedere vrijdag verse soep te maken. En de recepten deel ik hier met jullie. Van simpel tot ingewikkeld. Van familierecepten tot Google-vondsten waar ik een eigen draai aan heb gegeven. Vandaag:

Chinese tomatensoep naar het recept van mijn moeder (en een beetje van mezelf)

Nodig (voor 2 a 3 personen):

1 kipfilet
1 ui
1 prei
1 blik tomatenblokjes of verse tomaten
2 tenen knoflook
gemberwortelpoeder, paprikapoeder, piment, cayennepeper, koriander, peterselie
5 el bruine basterdsuiker
5 tl sambal
1 handje bami(nestjes)


Bereidingswijze:

Kook 1,5 liter water en voeg de kipfilet hieraan toe. Als de kip gaar is haal je 'm eruit en trek je 'm uit elkaar (pluizen).
Voeg aan het water de tomaten, knoflook en kruiden toe. Snijd de ui en prei en voeg deze toe. Voeg de basterdsuiker en de sambal toe. Doe de kipfilet terug in de pan en voeg de bami toe. Laat nog even koken tot de bami zacht is. Klaar!

Lekker met reepjes omelet en taugé! Deze wel pas bij het opdienen toevoegen.

Eet smakelijk!

Populaire posts