PERSONAL || GO!


NL: Reizen is denk ik de grootste uitdaging in mijn leven tot nu toe. Het hele proces er naartoe
doet al zoveel met mij. Me inzetten voor een baan waarvan ik weet dat die tijdelijk is. Aan het eind van het contract lonkt de vrijheid. Het kiezen van een bestemming, inlezen op reisblogs en de Lonely Planet, het boeken van de vlucht. En dan - als de dag van vertrek echt dichtbij komt - het leegruimen van ons huis, het afscheid nemen van collega's, gedag zeggen tegen vrienden en familie, de poezen nog 1x knuffelen... Loslaten is niet mijn sterkste kant (en dat is nog zacht uitgedrukt).
1000 doemscenario's gaan door mijn hoofd. Wat nou als we beroofd worden, helemaal geen andere mensen leren kennen, ziek worden, in de handen komen van een bende, nergens wifi hebben of simpelweg in de wildernis verdwalen? Horror: wat als ik kiespijn krijg en ik moet dáár naar een tandarts?!
Alle spanning waar ik in de aanloop naar de reis zoveel energie van kreeg legt me lam op zo'n moment. In 2013 werd ik uitgezwaaid door vriendinnen en vertrok ik alleen. In het vliegtuig heb ik denk ik een uur gehuild, voordat het euforische gevoel van avontuur insloeg, En dan, als op de eerste dag op een vreemde plek en nog moe van de reis, voor het eerst de vraag in je hoofd op komt: En wat als ik het nou níét leuk vind?

Maar het was geweldig, en ook dit keer zal het een prachtige ervaring zijn! Niets is zo heerlijk als het gevoel van vrijheid, van nieuwe dingen, van een avontuur om iedere hoek. De schoonheid van de natuur, het interessante van verschillende culturen, genieten van plaatselijk eten. De adrenaline gonst al dagen door mijn lijf! Het eindelijk zover! De start van de reis waar we zolang naar uit hebben gekeken! Doodeng en tegelijkertijd het mooiste wat er is.
Let's go!

EN: I think travelling is the biggest challenge in my life so far. The whole process means so much to me. To commit to a job which I know is temporary. At the end of the contract the freedom is ogling. To choose a destination, read travel blogs and the Lonely Planet, to book the flight. And then -  as the day of departure comes really close - the emptying of our house, saying goodbye to colleagues, friends and family, cuddle the cats one last time... Letting go is not my thing, to say it mildly.
1000 doom scenarios go through my head. What if we get robbed, or meet no other people, get sick, get in the hands of a gang, what if there's no wifi or what if we simply get lost in the wilderness? Horror: What if I get a toothache over there and I have to go to a dentist?!
All the excitement I felt leading up to the trip, puts me down at such a moment. In 2013, I was waved off by friends and I left alone. On the plane, I think I have cried for an hour before the euphoric feeling of adventure struck. And then, on the first day in a strange place and still tired from the trip, the question popped up in my head: What if I dón't like it?

But it was great, and this time it will be a wonderful experience as well! Nothing is as good as the feeling of freedom, of new things, an adventure around every corner. The beauty of nature, the interest of different cultures, enjoy local food. The adrenaline is buzzing through my body for days! It's  finally happening! The start of the trip we looked forward to for such a long time! And it's scary, but  at the same time the most beautiful thing there is!
Let's go!



Bloglovin' | Instagram | Facebook | Twitter



Populaire posts