TRAVEL || GENT


In juli gaf ik Roel een weekendje Gent voor zijn verjaardag. Maar aangezien we toen net terug waren uit KroatiĆ«, plande ik het een stukje vooruit. 4 maanden vooruit om precies te zijn, in het weekend van onze trouwdag. Een mooie plek om de liefde te vieren! 

Ik koos Gent omdat we die stad allebei nog niet kenden (ik ben er een jaar of 10 geleden geweest, maar herinner me daar vrijwel niets meer van) en het maar anderhalf uur rijden is vanaf Rotterdam. Ik had geen idee dat het zo'n prachtige stad is!




We vertrokken in de volle nazomerzon, heerlijk! Ik heb express gekozen voor een appartement, zodat we zelf lekker ontbijtjes kunnen maken en kunnen koken. En 's avonds toen Jolie op bed lag, begonnen wij, cozy op de bank, aan het nieuwe seizoen van Narcos! In een appartement kun je echt zo'n home away from home-gevoel creƫren vind ik!


Ontbijtje in de zon!




Het was steenkoud in Gent, maar zo zonnig en helder. Het gaf de stad een prachtige gouden gloed!






Knock knock


Een kaarsje voor onze miskraamkindjes.



Wat is een liefdesweekend zonder kusjes?!


Die pleister op haar hoofd zat er zomaar. Ze heeft zich niet bezeerd, maar toen ik pleisters kocht voor een blaar op mijn hiel van mijn nieuwe schoenen, moest en zou zij ook een pleister. Op haar voorhoofd....
Gelukkig heb ik haar in de loop van de dag kunnen overtuigen dat zonder toch iets leuker staat!


Op advies van mijn Belgische vriendin Jana gingen we lunchen bij 'AmĆ©lie + moi', een plek volledig gericht op kinderen. Het zat er bomvol, het was zelfs iets te druk waardoor we zeker een uur op onze bestelling moesten wachten. Maar de dames in de bediening waren buitengewoon vriendelijk, weigerden onze fooi, omdat ze ons zolang hadden laten wachten en we kregen zelfs een drankje cadeau! Voor Jolie was het een speelparadijs, zo kon ze meteen haar energie even kwijt na een ochtend in de kinderwagen en de menukaart is ook heel geschikt voor kinderen en zelfs baby's!  
Dus als je in Gent bent met een kindertje is deze hotspot zeker het bezoeken waard!







Ik noem Jolie altijd Jolietje Parkietje, extra leuk als je dan een kroeg tegenkomt die 'De Parkiet' heet!






Gentse lekkernijen! 
Op de bovenste foto: Gentse Neuzen! Heerlijk zoet! Door de hele stad staan kraampjes waar je ze kan krijgen.
Natuurlijk kan je de Belgische wafels met slagroom, chocolade of verse aardbeien niet overslaan, yum! 
We gingen ook naar huis met 2 doosjes Belgische bonbons van Neuhaus. Waar het personeel ook weer bijzonder vriendelijk was en we uitgebreid mochten proeven!
En last, but not least: de taartjes van Julie's House! Als je de tijd hebt ga er dan een taartje eten. Het is er druk en misschien moet je even op een tafel wachten, maar het is er superknus. Omdat wij net geluncht hadden, kozen we ervoor om af te halen en de lekkere taartjes mee naar huis te nemen. Konden we 's avonds op de bank nog even nagenieten!  


Ik vertelde al dat ik bewust voor een appartement had gekozen. Maar hoe het appartement er vervolgens uitziet en in welke staat het is, blijft altijd een beetje spannend! Maar wow, wat waren we aangenaam verrast door Edville Studio's! Een heel mooi, fris en schoon appartement, met alle nodige voorzieningen zoals een complete keuken en badkamer, met oog voor duurzaamheid. Een hippiesfeertje in een modern jasje. En dat voor een mooie prijs. We wilden na 3 dagen eigenlijk nog niet weg...! Oh, en het is een klein half uurtje lopen naar het centrum van de stad.



Ondanks dat Gent heel toeristisch is, zijn er veel winkels dicht op zondag. Toen we zondagochtend richting het centrum liepen was het dan ook erg rustig op straat.


Voor de Dom stond iemand met een bellenblaasmachine. Zorgde voor een bijzonder plaatje!



Even opwarmen met koffie en warme chocolademelk.


Mooi pleintje. Maar ben ik de enige die even dacht dat hij de Hitlergroet doet?! *shocked*


Dit is zo lief!!


Dit was dus ook Ć©Ć©n van de winkeltjes die dicht was helaas! Want hoe leuk ziet dit er uit?! Zeker eentje om te onthouden voor een volgende keer!


Wow!




En weer onderweg terug naar ons appartement, waar onze auto geparkeerd stond. 


Bijna thuis! Wat een heerlijke dagen hebben we gehad! Gent: een absolute aanrader!!

Liefs,
Linda

Populaire posts