STUFF I LOVE || #13


1. Budgettip!

Ik heb een enorme hekel aan naar de kapper gaan. Ik vind het zo spannend! Ik heb nogal moeilijk haar en meer dan eens met ik met Coupe Ellende thuis gekomen... Mede daardoor wil ik niet meer zoveel geld uitgeven aan een kapper. Brainwash werd mijn vaste adres, maar nadat ik daar de laatste 2x ook niet erg tevreden wegging, besloot ik het over een andere boeg te gooien: De Kappersacademie! 
Ik ben nu 2x geweest en ik ben fan. Je moet er wel even de tijd voor uittrekken, want het gaat allemaal vrij traag en binnen is het een heerlijke chaos aan mensen en supervisors, maar wat wordt er een aandacht besteed aan je haar en wensen! De eerste keer had ik een vierdejaars, die wist al goed waar ze mee bezig was en dat was te merken.  Ik wilde een bob en die werd keurig geknipt, mooi uitlopend naar voren. Maar alsnog werd alles tussendoor steeds goed nagelopen door de supervisor. De tweede keer had ik een eerstejaars, en dat vond ik stiekem wel een beetje spannend. En dan wilde ik ook nog een pony! Deze kapster i.o. vroeg iets vaker om hulp, vooral bij het mooi rond knippen van mijn pony. Maar dat vond ik alleen maar fijn. Better safe than sorry! 
Ik durf voorzichtig te zeggen dat ik nog nooit zo tevreden ben geweest over mijn haar. En dat voor nog geen tientje! 
Het tarief voor knippen is €9,80. Houdt er wel rekening mee dat je bij het wassen van je haar extra betaald voor de shampoo en conditioner (uiteraard in overleg) en hetzelfde geldt voor föhnen. Natuurlijk kun je ook verven, watergolven etc etc. Deze tarieven staan allemaal op de website. Met de Rotterdampas krijg je nog eens 10% korting. 

De Nederlandse Kappersacademie
Mariniersweg 149
3011 NK Rotterdam



2. De zak van Sinterklaas

Op de avonden dat Jolie haar schoen mocht zetten legde ze, naast een tekening voor Sint en een wortel voor het paard, ook dit jute zakje neer. Piet deed daar dan haar schoencadeautje of chocoladeletter in! Duurzaam, want je kan 'm eindeloos hergebruiken en je gebruikt veel minder papier. En het bespaart ook nog eens veel tijd...
Het zakje komt van de HEMA.


3. Makkers staakt uw wild geraas!

'Zie de maan schijnt door de bomen' van Lemniscaat is een boek vol Sinterklaasliedjes, met prachtige tekeningen van Mies van Hout. En een CD, die we de laatste 2 weken grijs gedraaid hebben in de auto. Jolie zingt inmiddels alles mee!
De tekeningen zijn in Sinterklaasthema, maar dat staat niet op de voorgrond. De warme sfeer van het feest staat centraal.

Het enige wat ik jammer vind is dat het de traditionele teksten zijn. Dus nog met Zwarte Piet, stoute kinderen en de roe. Persoonlijk vind ik de moderne teksten fijner, die zijn meer in lijn met wat ik Jolie mee wil geven. Gelukkig hoort ze die ook veel, bijvoorbeeld via Zappelin of Juf Roos, en zingen we die er samen gewoon heel hard overheen!


4. Let's get cozy

Mijn favoriete trend van het moment zijn echt de maxi-jurken en wollen truien! Omdat vooral die laatste flink prijzig zijn, heb ik mijn slag geslagen met alle 'Black Friday', 'Cyber Monday' en andere commerciĂ«le feestaanbiedingen. Vorig jaar scoorde ik al deze mooie trui met zo'n 70% korting, dit jaar ging ik voor een zwarte en lichtgrijze variant (beiden H&M trend). Als je de truien een beetje goed verzorgd (alleen wassen als het Ă©cht nodig is, en dan op wolwas en niet in de droger), kunnen ze jaren mee en passen ze prima in de sustainable fashion beweging van nu.
En ik zit er voorlopig weer knus en warmpjes bij!

Wil jij graag een leuke ontdekking delen of ben je geĂŻnteresseerd in een samenwerking, holla at ya girl op lindakorner83@gmail.com of Insta DM!

Liefs,
Linda

Populaire posts