AFTERNINE HOTSPOT || PLASWIJCKPARK IN DE WINTER


Afgelopen jaar hebben Roel en ik een Rotterdampas aangeschaft en we zijn van plan om allerlei leuke dingen in Rotterdam te ondernemen met deze kaart. En natuurlijk mag ons kevertje Jolie daarbij niet ontbreken! Op AfterNINE.nl deel ik onze avonturen. Vandaag:

Plaswijckpark


Over het Plaswijckpark hoorde ik in mijn omgeving goede verhalen, maar ik was er zelf sinds mijn eigen jeugd niet meer geweest. Afgelopen zomer was het er niet van gekomen en ik vroeg me af of er wat aan zou zijn in de winter....
Zondag was het zulk mooi weer dat we er graag even op uit wilden, iets leuks doen met de Rotterdampas. Op naar Plaswijck! En dat viel absoluut niet tegen. Het is echt een mooi park, met veel mogelijkheden. We kwamen om 3 uur aan en gingen er rond een uur of 5 weer vandoor. We hadden ons veel langer kunnen vermaken met alles wat er te doen is, maar voor Jolie waren die 2 uur echt genoeg. En ik kwam weer helemaal opgeladen thuis, het was echt een heerlijke middag buiten!    

Dreumes proof?

Absoluut! Het park is opgedeeld in 3 thema's: Speelwijck, Dierenwijck en Wandelwijck. Wij hebben vooral gebruik gemaakt van de laatste twee. Dierenwijck vond ik erg leuk, veel van de boerderijdieren lopen los en kun je zelfs aaien. Jolie vond het spannend, maar tegelijkertijd heel interessant. 'Aaien, aaien!', maar zodra we te dicht bij kwamen, wilde ze vlug opgetild worden. Daarnaast zijn er ook nog andere dieren, zoals wallabies, otters, apen en lynxen, die je van een afstandje kunt bekijken. Door Wandelwijck hebben we heerlijk geslenterd, het was een koude maar zonnige dag. En wat een mooi uitzicht op de Rotte! Voor Speelwijck, met onder andere een hele toffe verkeerstuin, vond ik Jolie nog een beetje te klein. We hebben even gespeeld in de kinderspeeltuin (met zelfs een parcours die eindigt in een glijbaan voor de allerkleinsten!), maar verder vond ik het te druk met baldadige, grotere kinderen die haar zo onder de voet lopen. Misschien over een paar jaar!   

De kosten

Volwassenen en kinderen vanaf 2 jaar betalen in 2018 €12,25 aan entree. Senioren en honden (ja, je leest het goed!) mogen voor €8,25 naar binnen.
Wij gebruikten onze Rotterdampas en daarmee was het eenmalig gratis. Omdat Jolie nog geen 2 jaar is, hoefden we voor haar geen entree te betalen. 











Toch wel erg spannend, al die diertjes!



Speelwijck





Populaire posts