MAASPODIUM || LIVESTREAM VAN EITJE (3+)

Afgelopen zondag waren Jolie en ik uitgenodigd bij de livestream van Eitje (3+). Het theater zelf is nog dicht voor publiek, maar de spelers speelden de voorstelling live op het Maaspodium en wij keken thuis mee via Zoom. Heel leuk, want terwijl wij Lisa en Dwayne van Maas Theater en Dans bezig zien, zien zij ons en nog heel veel andere gezinnen thuis voor de camera zitten. Net als in het theater dus!

De voorstelling begint met een interactief gedeelte. Een goede zet, want zo heb je de aandacht van de kinderen er meteen helemaal bij! En juist die interactie maakt deze manier van theater weer een slag anders dan het kijken naar een voorstelling via Podiumkids Thuis. Jolie gaat erin op alsof ze er live bij is, praat terug tegen de spelers en kruipt zo nu en dan bijna in het scherm. Maar ook Lilou's interesse is meteen gewekt. Ook tijdens de voorstelling kruipt ze er zo nu en dan bij en dat vind ik ook meteen een groot voordeel aan de livestream. Ze is met haar anderhalf jaar nog te klein om een hele voorstelling bij te wonen, maar omdat dit vanuit je eigen woonkamer is beleef je het op je eigen manier, zonder dat je er iemand mee tot last bent. Jolie en ik kijken de voorstelling, Lilou loopt af en aan en papa staat in de keuken scones te bakken terwijl hij stiekem meegeniet van het enthousiasme van zijn dochters. De perfecte zondagochtend als je het mij vraagt!

De voorstelling wordt afgesloten met nog wat gezellige moves. En het toeval wil dat ook Jolie's beste schoolvriendinnetje de voorstelling gezien heeft, waardoor er druk 'geMIMOMA't' en 'gelift' wordt als ze elkaar weer zien. 

Een superleuk initiatief, die livesteams! Niet alleen nu het Maaspodium dicht is, maar wat mij betreft ook om later nog eens af te wisselen met een voorstelling in het theater. Komend weekend en het weerkend erop zijn er ook weer livestreams te zien via het Maaspodium. Klik hier voor de agenda. Zaterdag 6 maart om 15:00u is Wijzer (4+) te zien, deze voorstelling hebben Jolie en ik eind oktober in het Maaspodium gezien. Het artikel wat ik daarover schreef vind je hier (en ik verraad alvast dat het geweldig was!). Ook Eitje gaat nog een keer gespeeld worden, en wel heel toepasselijk op Tweede Paasdag! Hier kun je alvast je ticket boeken. Je betaalt 5 euro en dan kun je met het hele gezin kijken. Een mooie prijs om, ook als je nog niet bekend bent met theater voor kinderen, dit een keer te proberen. 

En mocht je je nou afvragen hoe het er achter de schermen aan toe gaat bij zo'n livestream. Hier zijn wat foto's die in het Maaspodium zijn gemaakt door Guido Boshua en die ik hier mag delen. Wat een werk, he? Maar vast ook een geweldige uitdaging!




Gaat dat zien!

Liefs,
Linda

Populaire posts