JONGENSNAMEN

3 meiden, wat een rijkdom! Ergens heb ik altijd het voorgevoel gehad dat ik alleen maar meisjes zou krijgen. Maar daar konden we naamsgewijs natuurlijk niet zomaar vanuit gaan. Roel en ik maakten tijdens alle 3 de zwangerschappen ook een lijstje met jongensnamen. En omdat wij ze toch niet zullen gebruiken - dit is écht ons laatste kindje - deel ik ze graag met jullie! Ik heb zelf eindeloos door namenlijstjes gescrollt, dus wie weet heb je er wat aan! 


1. Jules

Uitgesproken als Zjuul. Dit was onze jongensnaam bij Jolie. De eerste keer waren we er supersnel uit met de namen, zowel voor een jongen als een meisje. En ik weet nog dat ik stiekem fantaseerde dat het misschien wel een tweeling zou zijn. Want hoe goed passen de namen Jolie en Jules bij elkaar?

2. Philip

Deze naam stond bovenaan toen ik zwanger was van Lilou. Roel vond Jules nog steeds erg leuk, maar om ons heen won deze naam (en andere vormen ervan zoals Julius, Julian en Juul) aan populariteit en daardoor knapte ik er een beetje op af. We keken op dat moment The Crown en enigzins gecharmeerd van de nuchtere prins Philip kwamen we tot de ontdekking dat dit we dit allebei wel als kanshebber zagen. Helemaal overtuigd zijn we echter nooit geweest, gelukkig kwamen we er al vroeg in de zwangerschap achter dat ik zwanger was van een meisje.

3. Mingus

Mingus vind ik echt een hele mooie naam! Origineel en eigenwijs. Mijn absolute favoriet als deze baby een jongen was geweest.
En zo mooi dat ik het bijna jammer vind dat we deze naam nooit kunnen gebruiken... Roel was iets minder enthousiast dan ik, maar toch werd deze naam onze mogelijke nummer 1.

4. Benja

Dat was de andere mogelijke winnaar dit keer. Roel kwam met deze naam en ik vind het een vrolijke, speelse en toch stoere naam. Net als Jolie en Lilou! Mingus, Benja, Benja, Mingus... we konden niet kiezen!

5. Jip

Roel en ik vinden Jip allebei een toffe naam. Maar hij viel snel af omdat we hem niet zo goed bij de namen van de meisjes vinden passen.

6. Louis/Lowie

En dat was met deze naam weer precies andersom. Mooie klank, ook Frans... Maar toch een te hoog Kwik, Kwek en Kwak-gehalte met Jolie en Lilou :) Dus viel hij ondanks dat we het een mooie naam vinden toch af.

Welke naam vinden jullie het mooist uit onze lijst? En wat is jouw favoriete jongensnaam?

Liefs,
Linda 

Populaire posts