SNAPSHOTS || 72


Jaaa, it's been a while, maar we zijn er weer! Een mooie dochter rijker, en met het goede voornemen om nu echt wekelijks een 'diary' te delen op AfterNINE. Ik hoop ooit de maanden juni t/m september nog eens samen te vatten, al is het maar voor mijn eigen naslagwerk. Maar voor nu: dit was onze eerste week van oktober!



Een potje vol muziek. Ik zag het bij iemand op Instagram en vond het zo'n leuk idee! Roel en ik hebben voor een jaar lang een briefjes geschreven met een artiest of muzieksoort erop en die in een potje gestopt. Iedere week halen we er eentje uit, en die week draaien we dan (vooral) die muziek. Muzikale educatie, voor de kinderen en onszelf!
Deze week was het Disney, de toevoeging van Jolie. Dat vond ik leuk (heerlijk, die nostalgie!), Jolie héél leuk (Frozen obsessed!) en Roel wat minder leuk haha! Gedurende de week kwam ik erachter wat deze uitdaging zo tof maakt, je ontdekt zoveel nieuws! Zo kwam ik beneden nadat ik Jolie op bed had gelegd en zat Roel in zn eentje naar de soundtrack van The Lion King te luisteren. Toch wel mooi...
Ik ben nu al benieuwd naar komende week!


Lilou is alweer 2 maanden bij ons! En kijk het handje van Jolie... Ze is zo blij met haar zusje! De laatste tijd laat ze bij vlagen ook wel wat jaloersig gedrag zien en bij het naar bed brengen vroeg ik haar laatst hoe ze het nu vindt, zo'n kleine zus. Mag ze nog blijven? Maar ja hoor, ze was nog steeds helemaal in de wolken, en nee, ze mag echt nooit meer weg!
Gelukkig maar! ;)


Maar maandag was niet alleen maar koek en ei. Jolie was strontvervelend en haalde de hele dag het bloed onder mijn nagels vandaan en toen Lilou in de loop van de middag ook nog begon te huilen en niet meer wilde stoppen was de chaos helemaal compleet. Om 17:18u maakte ik deze foto en lag ik dus in mn badjas met Lilou op bed, die net anderhalf uur non-stop had gehuild. Ik had nog niet gedoucht, het huis een zooi en ik had net tegen Jolie geschreeuwd dat ze echt even uit mijn ogen moest verdwijnen. Wat een k*tdag!

En 's avonds, toen de rust weer teruggekeerd was, voelde ik me er uiteraard alleen maar extra rot om. Voor Jolie schreef een tekst, die ik op Instagram postte met deze foto erbij. Ze is zo wijs en bijdehand, ik vergeet soms echt even dat het eigenlijk nog maar zo'n klein grietje is... En ik houd zoveel van haar!


Dinsdag speelden Jolie en ik met letters. De peuterspeelzaal gaf aan dat ze in ontwikkeling iets voorloopt op haar leeftijdsgenoten en dat ze wel wat meer uitdaging kan gebruiken. Zij hadden het over eerder starten op de basisschool, maar thuis kan ik haar natuurlijk ook wat extra stimuleren. Op Instagram en Pinterest deed ik inspiratie op en ik bestelde op AliExpress wat materiaal. Spellen is natuurlijk nog niet aan de orde, maar op een speelse manier letters leren herkennen is al heel leuk!

En Liloutje had het koud nadat ik haar gewassen had, dus ik pakte haar even extra dik in! Het is echt herfst nu, hoor! Ik heb al de hele week de kachel aan!


Woensdag was ik voor het eerst een paar uur zonder de baby. Ik ging naar de kapper en daarna nog even de stad in. En eenmaal onderweg merkte ik dat ik er na een paar zware dagen ook echt behoefte aan had!
En het resultaat van het kappersbezoek: weer lekker kort! Ik ben sinds de zwangerschap ook opeens ontzettend grijs aan het worden, dus volgende week gooi ik er ook maar weer eens een kleurtje in. Een stukje donkerder denk ik!
's Avonds kwamen mijn schoonouders eten, want die waren in de stad n.a.v. de geboorte van ons nieuwste neefje Cas!


De herfst is mijn favoriete seizoen! En deze activiteit blijft geweldig: in de plassen stampen! Donderdag zaten we de hele dag binnen omdat het regende, maar toen het zonnetje toch even tevoorschijn kwam nam ik Lilou bij me in de draagdoek en trok Jolie haar regenlaarsjes aan. Naar buiten!


Vrijdag was ik iets minder blij met het weer... Ik moest Jolie uit school halen en liep dus met Lilou in de stromende regen. Op de terugweg viel het mee gelukkig, en verzamelde Jolie nog wat bladeren voor op haar herfsttafel.


Het weekend was lekker druk! Zaterdagochtend had Jolie dansles en gingen Roel en ik ergens ontbijten. Who needs date night when you got date mornings? Op de terugweg gingen we boodschappen doen en kocht ik bij de Hema deze leuke Halloweenlampjes. Want niet alleen de kachel staat weer aan, het is ook weer tijd voor kaarsjes en warme lichtjes! 's Middags kwamen mijn ouders lunchen en hadden superveel cadeaus voor de meisjes meegenomen van hun vakantie in Spanje.
En zondag, gisteren, reden we door weer en wind naar het Maaspodium, want Jolie en ik waren uitgenodigd voor de première van de kindervoorstelling (4+) BOEF. Jolie vond het ontzettend spannend, maar tijdens de voorstelling had ze vooral heel veel pret! In de loop van de week schrijf ik er nog een artikel over, so stay tuned!

Liefs,
Linda

Populaire posts