MAASPODIUM || BOEF!


2 weken geleden waren Jolie en ik uitgenodigd voor de première van de voorstelling BOEF (4+)  van MAAS theater/dans in het Maaspodium. 'In BOEF nemen mimers Lisa Groothof en Dwayne Toemere hun publiek mee in een grappig boevenavontuur en onderzoeken met hen de grenzen van goed en fout.'
Het is de eerste keer dat ik iets onderneem alleen met Jolie sinds de geboorte van Lilou. Het is sowieso pas de tweede keer dat ik even gescheiden ben van mijn newborn. Ik heb er zin in, maar vind het ook spannend! En als het ook nog eens noodweer blijkt en we onderweg naar het Maaspodium in een file terecht komen, overweeg ik even om af te slaan en terug naar huis te rijden. Maar ik herinner me hoeveel plezier Jolie dit voorjaar had bij de voorstelling 'Pak 'm' en dat verheugde smoeltje kan ik natuurlijk onmogelijk teleurstellen.
Volledige verwaaid en verregend komen we binnen. Gelukkig is daar de altijd warme sfeer van het Maaspodium. Warm licht en oud-Hollandse spelletjes, terwijl de regen tegen de hoge ramen tikt. Ik twijfel of ik een warme chocolade melk zal te bestellen, dat had het plaatje heel mooi afgemaakt!



Veel tijd hebben we niet meer (stomme file!), dus het 'boevenpad' wat boven is uitgezet voor de kinderen moet wachten tot na de voorstelling. Jolie is vooraf wat gespannen. Een voorstelling over een boef! Het is ook bedoeld voor 4+ en Jolie moet nog 4 worden, maar al snel blijkt dat ze het verhaal prima kan volgen. Ze vindt het spannend, af en toe pakt ze m'n hand vast of kruipt ze even op schoot, maar ik hoor haar ook schateren van het lachen! De openheid van de kinderen in het publiek is heerlijk om te aanschouwen. Ze leven helemaal mee, lachen, roepen, wijzen dingen aan....
Als de voorstelling afgelopen is, geven de acteurs nog een kleine workshop in het 'boef zijn'. Loopjes, trucjes, geluiden... Jolie kan niet wachten tot we thuis zijn en zij het allemaal aan haar vader kan laten zien!

bron: Sjoerd Kelderman

bron: Sjoerd Kelderman

bron: Sjoerd Kelderman

Het is de première, dus na afloop staan er lekkere hapjes en natuurlijk champagne! Mijn eigen boefje staat stiekem te snoepen van de chocoladepudding in plaats van een bordje te vragen, hihi! Tijdens het spelen maakt ze vrienden met 2 andere meiden van haar leeftijd en ze vermaken zich nog rijkelijk boven op het boevenparcours.






En dan is het toch echt tijd om naar huis te gaan. Lilou moet weer eten en daar heeft ze mij voor nodig. :) Onderweg in de auto zegt Jolie: 'Dat was echt leuk, he mama! Mag ik volgende keer weer naar het theater?' Dat mag zeker!

De voorstelling BOEF reist nog tot 2 april 2020 door heel Nederland en deze whodunit voor kleuters komt ook nog een paar keer terug naar Rotterdam! (WAAR en WANNEER).
Wil jij ook eens naar een theatervoorstelling met je kind? In de herfstvakantie heeft het Maaspodium een heel leuk aanbod voor alle leeftijden. Ze beginnen de vakantie met de voorstelling Tim Tim (2+), voor 4+ is er Dagdonker en Hieperdepiep...Amboula! en voor 6 jaar en ouder hebben ze maar liefst vier voorstellingen: Wie niet weg is, is gezien!, Tuinieren met slagwerk, De nachtwaker en Stilte. Na afloop van de voorstelling kun je meedoen aan de (gratis) Silent disco workshop. Klik hier voor het volledige programma.

Ik raad het zeker aan, een stukje culturele vorming en zoveel lol ineen!
Als je geweest bent, laat je me dan weten wat je ervan vond?

Liefs,
Linda

Populaire posts