STUFF I LOVE || #15, DE ZWANGERSCHAPSEDITIE


Vandaag een Stuff I Love in het teken van mijn zwangerschap, want dat is in deze weken toch wel waar mijn leven om draait. Ik deel de dingen die ik de laatste maanden zo'n beetje heilig heb verklaard!

1. Tuinbroek

Deze tuinbroek kocht ik in de wintersale van H&M en het is echt mijn favoriete maternity item! Hij gaf al heerlijk wat ruimte bij een beginnend buikje in het eerste trimester, hij gaf extra ondersteuning toen mijn buik zwaarder werd en nu mijn buik zo groot is dat al mijn shirts spontaan in naveltruitjes zijn veranderd verbloemd deze broek dat ook mooi! En hij staat ook gewoon stoer, ik voel me er écht zwanger in.
Voor de laatste lootjes begint ie nu echt te klein te worden, boehoe! Misschien komt ie nog van pas na mijn bevalling, ik verwacht niet dat mijn buik dan meteen weer strak is hihi. En anders maak ik er wellicht nog iemand anders erg blij mee.

2. Angelsounds


Ik schreef er hier ook al iets over. Toen ik 14 weken zwanger was besloot ik tegen ieders advies een Angelsounds aan te schaffen. Een doppler waarmee je zelf naar het hartje van de baby kan luisteren. Op internet staan verschillende verhalen, maar het is niet schadelijk voor het kindje om af en toe te luisteren. Het wordt afgeraden omdat je het hartje niet altijd meteen kunt vinden, we zijn immers geen pro's. En dat kan voor veel onrust zorgen. Bij mij was dat gelukkig niet zo. Ik heb het hartje altijd meteen kunnen vinden en wat is dat een heerlijk geluid! Voordat ik de baby voelde luisterde ik regelmatig even een paar seconden om mezelf gerust te stellen. Ze is er nog! Hoe langer ik zwanger was, hoe vaker ik die bevestiging kreeg in de vorm van schopjes, hoe minder ik de behoefte voelde om te luisteren. Maar één keer in de zoveel tijd haal ik 'm toch weer uit de kast. Als de baby een rustige dag heeft en ik toch wat ongerust ben. Of wanneer Jolie vraagt of ze 'heel even met dat roze dingetje naar de djoef djoef djoef van de baby mag luisteren'. Het heeft me geholpen om spanning weg te nemen, om me gerust te stellen en het geeft ook gewoon zo'n extra gevoel van verbondenheid om af en toe eens samen te luisteren. Hello baby girl! De mooiste beat van de wereld... En dat voor nog geen 20 euro via Marktplaats!

3. Omeprazol

Het eerste trimester was ik vreselijk misselijk en kreeg ik geen hap door mijn keel. Toen dat na een week of 15 minder werd, ging het feilloos over in brandend maagzuur en nam dat mijn eetlust weer weg... Toen kwam er iemand met de tip om Omeprazol te gaan slikken. Ik dacht eerst dat het een soort Rennies was en ik ben niet zo'n fan van medicatie, dus ik zag de meerwaarde er niet van in. Maar de wanhoop nabij probeerde ik het toch maar en echt... een wondermiddel!! Vanaf dag 1 waren al mijn klachten verdwenen! Sindsdien kan ik weer eten en drinken wat ik wil en 's nachts in bed liggen hoe ik wil. Ik hoef niet meer te kokhalzen bij het tandenpoetsen.
Dus echt, ben je zwanger en heb je maagklachten? Vraag dan aan de huisarts of de verloskundige of ze dit voor willen schrijven. You can thank me later!

4. Ontbijtje


Omdat mijn eetlust dus zo slecht was, had ik ook steeds geen idee wat ik moest eten als ontbijt. Tarwebiscuitjes en een blikje cola vielen meestal wel goed, maar dat leek me niet de meest gezonde oplossing. Ik had wel een enorme craving naar vers fruit en yoghurt en toen kwam ik op dit idee. Niet de smoothie bowls die ik eerder maakte, die kou viel veel te zwaar op mijn maag. Maar gewoon dikke, Griekse yoghurt, met noten (amandelen, hazelnoten en zonnebloempitten in dit geval) en blauwe bessen. Of aardbeien. Of banaan. Maar net wat ik in huis heb. En dat blijkt een topcombinatie, de laatste maanden eet ik dit zo'n beetje iedere dag!

5. XXL


Ze zijn niet sexy, maar ze zitten heerlijk! De Madyslips van Zeeman. Ik begon met XL, maar inmiddels heb ik ook een pakket XXL aangeschaft. Die buik groeit maar door, he... De hoge zwangerschapsbroekjes van H&M zitten ook fijn, misschien zelfs nog iets lekkerder, maar daar betaal je €12,99 voor 2 stuks. De Mady's zijn €3,99 voor 2 en €7,99 voor 5 stuks, dus dat is een veel betere deal! En ook nog te dragen ná de bevalling. I'm hooked! Sorry Roel.... ;)


Wat is jouw ultieme zwangerschapstip?

Liefs,
Linda

Populaire posts