GUEST WRITER || KARIM


Over schoenen en sokken

Voorzichtig strelend over de mooie zachte rondingen, met mijn vingertoppen streel ik alle putjes en een gevoel van geluk stroomt door mijn lichaam. Het deert mij niet wat anderen ervan vinden, het is mooi en sexy.
Ik heb het over schoenen. Mijn favoriet is de full broque Oxford, het moet een kwaliteitsschoen van kalfsleer zijn met iets speciaals en mooi afgewerkte perforaties. Een van mijn favoriete ontwerpers is John Fluevog, zijn schoenen (zelfs zijn derby’s) hebben altijd wel iets speciaals. Het zijn doorgaans geen standaard saaie zwarte of cognackleurige schoenen, nee het zijn schoenen waar ik als man echt verliefd op kan worden. Ik betrapte mij dan ook bij de bestelling een aantal maanden geleden op een gelukzalige “whieeeehoe”, gevolgd door verdriet toen uiteindelijk de bestelling niet door kan gaan.

Ik hou ervan om over aparte schoenen te lezen (zie deze geweldige website: http://www.gentlemansgazette.com/), indien mogelijk even aan te raken of indien iemand ze draagt er wat langer naar te kijken. Ik geniet van mensen die aparte schoenen durven te dragen, toch durft lang niet iedereen dit (hipsters vormen een aparte categorie). Ik noem dit zelf vaak gekscherend het staat-het-mij-syndroom, mannen zijn zwakkelingen die bij een beetje twijfel al terugvallen op een dertien in een dozijn schoen. Ik zie vrouwen dit niet doen bij bijvoorbeeld schitterende Chie Mihara schoenen. Mannen mogen wel iets meer Penny uit The Big Bang Theory worden wat mij betreft. 


Hetzelfde heb ik met sokken. Voorheen droeg ik altijd sokken van Tommy Hilfiger. Gewoon de standaard sokken in bruin, zwart en grijs met een olijk ruitmotiefje. Lange tijd wilde ik niet anders, tot ik op een mooie dag een verschrikkelijke ochtend doormaakte. Ik versliep mij, had mijn overhemd niet gestreken, zonder lenzen in trok ik haastig en onbedoeld twee verschillende sokken aan waarvan ik een kapot trok. Dit loopt niet prettig en herinnert ook nog eens aan een tijd dat goede sokken kopen er niet in zat.

Op mijn werk kocht ik een paar Stance sokken. Schitterende gebloemde sokken, gewoon voor de grap gekocht en inmiddels zestien paar verder wil ik niet meer anders. Het zijn sokken die de juiste ondersteuning aan de voet geven, stevig, afhangend van de dikte lekker warm en ieder ontwerp is weer een klein leuk feestje.

Het zijn sokken welke kleur geven aan ieder saai kostuum.

Populaire posts