10x LEUK OP NETFLIX VOOR EEN PEUTER


Toen Jolie nog niet naar school ging, startten we de dag altijd heel rustig. Ontbijtje, in pyjama, samen op de bank, zij vaak bij mij op schoot, televisie aan. Ik heb niet zoveel tegen schermtijd. Ik vind het zelf ook een fijne manier van ontspanning om een goede serie te kijken, dus ik kan me voorstellen dat dat voor de kinderen ook zo is! En zolang ze spelen en knutselen nog net zo leuk vindt, denk ik niet dat het veel kwaad kan.
Inmiddels is het voor ons vanzelfsprekend, maar nadat Jolie het Teletubbiestijdperk een beetje voorbij was had ik geen idee wat er nog meer geschikt was voor onze jonge kijker! Daarom heb ik de titels op Netflix waar Jolie erg graag naar kijkt voor jullie op een rijtje gezet.

1. Peppa Pig

Ja jongens, ik kan het me niet meer voorstellen, maar er was een tijd dat ik nog nooit van dit vrolijke varkentje gehoord had. En hoe irritant ze voor ons volwassenen ook kan zijn, voor Jolie zijn Peppa en haar vrienden helemaal het einde. Alle afleveringen zijn al grijs gedraaid, maar als ze echt heel moe is of niet lekker vraagt ze nog steeds om Peppa Pig.

2. Masha en de Beer

In deze van oorsprong Russische serie komt boefje Masha bij Beer in huis wonen. Beer wordt stapelgek van Masha en haar streken, maar kan tegelijkertijd niet zonder haar. 

3. Lama lama

Je raadt het, deze serie gaat over een lama met de naam Lama. Lama woont samen met zijn moeder, is regelmatig op bezoek bij zijn oma en opa en maakt samen met zijn vrienden van alles mee op school en in de buurt.  

4. Chip en Pieper

Jolie's lievelings! Je volgt mopshondje Chip onder andere als ze voor het eerst naar school gaat, voor het eerst gaat logeren en wanneer ze een zusje krijgt. Hartstikke spannend, maar ze is gelukkig nooit alleen! Levend knuffeltje Pieper gaat stiekem overal mee naartoe. De sfeer is lekker huiselijk en ik denk dat het voor Jolie heel herkenbaar is!

5. Casper en Emma

Casper en Emma zijn beste vrienden en samen ontdekken ze de wereld. Netflix biedt naast deze van oorsprong Noorse serie ook nog een aantal films aan die van het tweetal zijn gemaakt. Heerlijke prikkelarme televisie, die toch spannend en interessant is om naar te kijken! 

6. Sien van Sellingen

Een golden oldie van Nederlandse bodem! Ik ben zo blij dat we deze ontdekt hebben. Het zijn helaas maar 10 afleveringen van 9 minuten, ik had er graag nog meer gezien. Het verhaal wordt verteld door het oudere zusje van Sien die graag schrijfster wil worden. Het gezin van vader, moeder en 4 kinderen wonen samen op een boederij. Sien is het meest ondernemend van het stel en werkt zich daarmee regelmatig in de nesten.

7. Brandweerman Sam

Inmiddels wil ze later 'Elsa' worden, maar als peuter wilde ze liever bij de brandweer. Het is dan ook geen verrassing dat deze serie hoog in haar favorieten lijstje staat! 

8. Buurman en buurman

Het is langzaam. Traag. Een beetje flauw. En Jolie ligt er helemaal om in een deuk! Buurman en Buurman gaat over 2 buurmannen die in en om het huis klussen en bij wie alles alleen maar steeds fout gaat. Eindeloos kijkplezier!

9. Simon

Simon is een van origine Franse animatieserie over een konijntje en zijn gezin. Het is denk ik weer de herkenbaarheid van de avonturen wat Simon zo leuk maakt. Jolie kan hier heel lang achter elkaar naar kijken, het verveelt haar nooit. Op Netflix spreken de konijnen Vlaams, wat het extra interessant maakt!

10. Supermonsters

Wat ik persoonlijk heel leuk vind aan deze Netflix Original is dat er naast de serie ook specials zijn, een soort mini films, in een thema zoals Halloween, een eerste schooldag of kerst. Ik vind het mooi om met de seizoenen te leven en pas daar wat we kijken en waar me naar luisteren graag op aan. Omdat Jolie en Lilou nog te jong waren om met Halloween langs de deuren te gaan, vierden we het vorig jaar bijvoorbeeld verkleed, met spookchocolaatjes en deze film.

Wat is de favoriete serie van jouw peuter? 

Liefs,
Linda                        

Populaire posts