HOME || JOLIE'S SPEELHOEK



Op haar eigen kamer hoeft Jolie zich met een grote speelgoedkist, een schattig poppenbedje voor haar 'baby' en al haar boekjes echt niet te vervelen, maar in de praktijk merk ik dat ze het grootste gedeelte van de tijd toch beneden speelt. Daarom besloten Roel en ik een speelhoek voor haar te maken. Een plek helemaal voor haar, midden in de huiskamer.


Keukentje

Voor haar verjaardag kreeg Jolie het befaamde DUKTIG keukentje van Ikea. We schuurden alle witte onderdelen op en verfden ze groen met extra matte verf van Gamma voor muren en meubels. Al het grijs spoten we goud. Zo past het keukentje qua kleur mooi in onze huiskamer.
We richtten het in met houten speelgoed wat ze al had. Haar theeservies van Hema, een snijplankje met groenten en fruit wat ze 'echt' kan snijden, een keukenhandschoen, pannen en potten. Een afwasborsteltje bij de kraan. Jolie gaat er helemaal in op en haar fantasie is running wild. Een pan vol 'eten' die in de oven wordt gezet en er echt met een ovenhandschoen uit moet worden gehaald: 'Au! Heet!' En de theepot die na het inschenken van de thee echt even moet worden afgewassen. Ik moet regelmatig komen kijken of iets komen proeven, ze kan zichzelf er echt eindeloos vermaken. Heerlijk om te zien.

Boven haar keuken heb ik gouden stippen geplakt. Ik vind dat een leuk, speels effect geven aan de speelhoek. Deze komen van Grasonderjevoeten.nl en ik ben er heel tevreden mee!

 

 IVAR

Het kastje kochten we om het losse speelgoed van Jolie in op te bergen. We vinden het mooi bij het keukentje passen. Daarnaast kan Jolie 'm zelf open maken en dus zelf haar eigen spullen pakken en weer opbergen. In het kastje staan op de bovenste planken staan haar knutselspullen, zoals verf, krijtjes, kleurplaten en papier en haar puzzels. Het speelgoed op de onderste planken probeer ik om de zoveel tijd om te wisselen met speelgoed uit haar speelgoedkist boven. Zo heeft ze steeds iets anders om mee te spelen.
Het fijne van de IVAR-serie van Ikea vind ik dat het zo makkelijk uit te breiden is. Mocht het nodig zijn dan kunnen we zowel in de breedte als in de hoogte nog even door bouwen! Daarnaast zijn er echt tal van creatieve mogelijkheden met deze kast. Typ maar eens IVAR in op Pinterest en er gaat er een hele wereld voor je open!

Op de kast staan een doos en 3 koffertjes, allemaal van Sostrene Grene. Hier heb ik haar speelgoed op thema in verdeeld. Zo heeft ze een koffer met muziekinstrumenten, een koffer met auto's en in de mintgroene doos zit haar treinbaan en haar trein. Daarnaast heeft ze nog een doos met Duplo die ze er regelmatig bij pakt en ook zelf weer opruimt.
De stickers op de kast komen ook van Sostrene Grene en deze sluiten aan bij de muurstickers op haar kamer. Zo is het helemaal haar eigen plek!


En dan is er natuurlijk nog de Wobbel die veelvuldig gebruikt wordt en qua kleur helemaal in het geheel past. Maar daar zal ik meer over vertellen in een nieuwe Stuff I Love die helemaal in het teken staat van Jolie's lievelingsspeelgoed.

Hebben jullie een speelhoek voor de kinderen in de huiskamer? Of hebben jullie het op een andere manier opgelost? Ik ben benieuwd! Laat het me weten via een reactie onder dit blog, op Facebook of op Instagram!

Liefs! ♥

Populaire posts