FRIDAY FIVE || GUILTY PLEASURES


1. Frisdrank

I just can't get enough... Op reis probeerde ik alle onbekende drankjes die ik tegenkwam in de supermarkt en de meeste waren mierzoet. Mmm! Thuis drink ik dagelijks wel een blikje en tijdens mijn zwangerschap was ik echt verslaafd aan cola.
Het is slecht, I know... Voor mijn tanden, voor de lijn. Daarom compenseer ik het met liters water en groene thee. Maar 1x per dag geef ik toe aan mijn guilty pleasure, een heerlijk blikje bruisende frisdrank.... Yes!

2. Teen Mom

Tijdens mijn zwangerschap keek ik alle, ja álle, afleveringen van Teen Mom en Teen Mom 2 opnieuw. Om me voor te bereiden op het moederschap, zei ik dan. Maar eigenlijk kan ik gewoon geen genoeg krijgen van alle drama, en ook de succesmomenten (ja, het gaat zo ver dat ik het gevoel heb dat ik het op moet nemen voor mijn TV-vriendinnen als iemand negatief over ze praat!) van Maci, Catelynn, Amber, Jenelle, Chelsea, Kail en Leah. Alleen Farrah kan ik niet uitstaan. Sorry.

Nu is er een nieuw seizoen begonnen wat ik online terug kan kijken. De middagslaapjes van Jolie kunnen me niet lang genoeg duren! ;)

3. Joggingbroeken

Het eerste wat ik doe als ik thuis kom: Spijkerbroek uit, joggingbroek aan. Ook ben ik heel blij wanneer ik eindelijk die panty uit kan trekken. Aan het einde van mijn zwangerschap was een joggingbroek het enige wat nog lekker zat en na mijn bevalling het enige wat nog paste. Daarna was ik ze even zat, maar laatst droeg ik een jurkje en kreeg het koud 's avonds. En daar was-ie weer: mijn trouwe, fijne, warme joggingbroek. Niet sexy, wel comfortabel. En dat laatste wint eigenlijk altijd.

4. Lang in bed liggen

Ik ben slecht in middagdutjes en nog slechter in op tijd naar bed gaan. Maar als ik er eenmaal in lig, kom ik er bijna niet meer uit. Zeker nu ik niet meer werk kost het me erg veel moeite om de dag te beginnen. Ik vind het gewoon heerlijk om rustig mijn Facebook te checken, mijn Whatsapp bij te lezen en het nieuws eens te bekijken als ik nog in bed lig. Daarnaast is nog een uurtje in bed blijven om te kroelen met mijn uitslaapbaby veel te verleidelijk! Nu ik niet meer zoveel gebroken nachten heb probeer ik er een gewoonte van te maken om tegelijk met Roel op te staan als hij naar zijn werk gaat, zodat ik wat extra tijd heb voor het huishouden en het schrijven voor mijn blog. Maar in het weekend luieren we rustig met zijn 3-en tot het middaguur. Jolietje tussen ons in, muziekje op en langzaam wakker worden. Heerlijk!

5. Notitieboekjes

Er zijn mensen die tegenwoordig alles digitaal doen. Ik niet. Ik heb nog een papieren agenda. Een huishoudboekje. Een notitieblok voor boodschappenlijstjes. To do-lijstjes, Een algemeen dagboek. Een zwangerschapsdagboek. Een reisdagboek. Een boekje waar ik alle ontwikkeling van Jolie in bijhoud. Een trouwboekje. Een boekje waar ik ideeën voor mijn blog in schrijf. Een adresboekje. Bedenk het, en ik heb er een notitieboekje voor. Ik houd er gewoon van. Ik kan de stationary-afdeling van de Hema niet voorbij lopen zonder een blik te werpen op de notitieblokjes en -boekjes. En je moet er natuurlijk altijd een paar op voorraad hebben. Want stel je voor dat er zich iets voor doet wat je voor altijd vast wil leggen. In een boekje. Dan moet daar natuurlijk wel nog een fris en leeg boekje voor beschikbaar zijn. Herkenbaar?

Q: Zo, dat was weer een blik op de meest gênante zaken in mijn leven. Wat zijn jouw guilty pleasures? 

Populaire posts